Hoi allemaal
Met behulp van SolidWorks 2020.
Ik zou deze twee ovale "gepatatoide" vormige vlakken willen combineren om een volume te maken waarin ik een kleinere en even "gepatatoïde" vorm wil "graven" en zonder enige geometrische verbinding met de buitenste "aardappelen".
Kortom, dit carter zal eruit zien als een soort gedeukte kom.
Deze kom wordt in plastic gefreesd met een CNC.
Ik weet niet hoe ik deze volumes moet maken.... En mijn zoekopdrachten op internet waren niet succesvol.
Op een paar loodjes na, maar die betroffen altijd plaatwerk.
Ik weet zeker dat dit voor velen van jullie een SolidWorks-basis is, maar ik loop vast na een middag van mislukking ...
Ik ben een oude beginner en het spijt me als ik niet de juiste terminologie gebruik.
Kan iemand mij helpen?
Bernard
Hallo
Kun je je geschetste stuk delen?
Hallo
Ik heb je een oplossing te bieden, maar het is een donkere kant van SolidWorks: het oppervlak
Ik heb het geprobeerd met de functie Surface/Smoothing door een geleidingscurve toe te voegen en hier is mijn resultaat:

Ik hoop dat mijn antwoord je zal helpen
PS: heb je er al aan gedacht om het in een aardappel te bewerken in plaats van plastic om tot het einde in de aardappel te blijven?
++
Hallo
De grensfunctie kan hetzelfde doen. Je moet in het volume blijven (tabblad functies), niet in het oppervlak. Beide functies kunnen in dit geval worden gebruikt, het resultaat is hetzelfde.
Als de muur een constante dikte heeft, moet de schaalfunctie worden gebruikt
Als de dikte variabel is, is het noodzakelijk om een gladmakende of holle rand te maken van het bovenoppervlak tot de ronding aan de onderkant van de kom.
Begin met het maken van de plannen.
De geleidingscurve(n) zijn alleen nodig als u de buitenzijde wilt dwingen een bepaalde vorm te volgen.
De rechte bochtgeleider is in dit geval nutteloos.