Hoi allemaal
Met behulp van SolidWorks 2020.
Ik zou deze twee ovale "gepatatoide" vormige vlakken willen combineren om een volume te maken waarin ik een kleinere en even "gepatatoïde" vorm wil "graven" en zonder enige geometrische verbinding met de buitenste "aardappelen".
Kortom, dit carter zal eruit zien als een soort gedeukte kom.
Deze kom wordt in plastic gefreesd met een CNC.
Ik weet niet hoe ik deze volumes moet maken.... En mijn zoekopdrachten op internet waren niet succesvol.
Op een paar loodjes na, maar die betroffen altijd plaatwerk.
Ik weet zeker dat dit voor velen van jullie een SolidWorks-basis is, maar ik loop vast na een middag van mislukking ...
Ik ben een oude beginner en het spijt me als ik niet de juiste terminologie gebruik.
Kan iemand mij helpen?
Bernard
Hallo
Kun je je geschetste stuk delen?
Hallo
Ik heb je een oplossing te bieden, maar het is een donkere kant van SolidWorks: het oppervlak
Ik heb het geprobeerd met de functie Surface/Smoothing door een geleidingscurve toe te voegen en hier is mijn resultaat:

Ik hoop dat mijn antwoord je zal helpen
PS: heb je er al aan gedacht om het in een aardappel te bewerken in plaats van plastic om tot het einde in de aardappel te blijven?
++
Hallo
De grensfunctie kan hetzelfde doen. Je moet in het volume blijven (tabblad functies), niet in het oppervlak. Beide functies kunnen in dit geval worden gebruikt, het resultaat is hetzelfde.
Als de muur een constante dikte heeft, moet de schaalfunctie worden gebruikt
Als de dikte variabel is, is het noodzakelijk om een gladmakende of holle rand te maken van het bovenoppervlak tot de ronding aan de onderkant van de kom.
Begin met het maken van de plannen.
De geleidingscurve(n) zijn alleen nodig als u de buitenzijde wilt dwingen een bepaalde vorm te volgen.
De rechte bochtgeleider is in dit geval nutteloos.
Hoi Nicolas, Bedankt voor je antwoord. Maar ik denk dat ik me slecht heb uitgedrukt. In feite slaag ik erin om dit soort onderdelen te maken, maar alleen als de schetsen perfect geometrisch zijn, door extrusiebaas + trek, dan door materiaalverwijdering + trek, of met de schaalfunctie. Maar dat is niet waar ik naar op zoek ben.
In mijn geval is geen enkele dikte constant, behalve de bodem.
Nogmaals bedankt en tot ziens +.
Bernard
Oh oké, je kunt 2 lichamen maken die je niet samenvoegt, een voor de buitenkant, een voor het "holle" en je trekt de lichamen af met de functie Invoegen / Functies / Combineren... en in Operation Type: Aftrekken
Hallo Soring,
Goed hoor!!!
De tweede versie is precies wat ik zoek: "Als de dikte variabel is etc..." »
Ik ga proberen te begrijpen wat je schrijft, want het is "terra incognita" voor mijn huidige niveau...
Als het me niet lukt om mijn oude neuronen te deblokkeren, zal ik niet nalaten je opnieuw te vragen, als je het niet erg vindt.
@+ Bernard