Maak een "pigtail verlengd met twee segmenten

Hallo en de beste wensen voor dit jaar 2019.

Ik gebruik SW 2017 met de laatste update.

Ik probeerde een "vlecht" te maken om een "jachtlichaamsifon te maken", verlengd door twee segmenten aan de uiteinden met twee raaklijnen van cirkels als verbinding. Ik begon met het maken van een propeller op het voorste vlak, daarna maakte ik een tweede vlak om het andere uiteinde van de propeller af te bakenen. Op de twee vlakken heb ik een segment aan de uiteinden van de propeller ingebracht. Vervolgens heb ik in een 3D-schets de 3 elementen omgezet. We moeten nog twee bogen van een cirkel toevoegen, en daar loopt het vast. Het is onmogelijk om tegelijkertijd het segment en de propeller te raken, normaal zul je me vertellen, aangezien de propeller per definitie niet in een vliegtuig zit. Dus ik heb zojuist een benadering gemaakt van een boog die aan de ene kant is gepositioneerd door een tangens op het segment, een diameter vaststelt en het andere uiteinde van de boog valt samen met de helix, zie de schermafbeelding voor het resultaat.

Mijn vraag, is er een andere, meer "Cartesiaanse" methode om dit soort onderdelen te maken? Is het in de versies van 2018 en/of 2019 eindelijk mogelijk om de boogtangens aan zowel de propeller als het segment te plaatsen?

Met mijn dank.

queue_de_cochon.jpg

Voeg in je 3D-schets een constructiesegment toe dat raakt aan de helix, je kunt de boog aan deze lijn laten raken.

tangence_helice.sldprt
2 likes

Hallo

Als je het simpel wilt houden, moet je een enkele 3D-schets maken die de hele vorm bevat en daar maak je een enkele scan van.

Hier is een link die grofweg de methode volgt die wordt gebruikt voor complex gevormde veren

https://www.youtube.com/watch?v=T5X-kZSmwr8

Vriendelijke groeten.

2 likes

Bedankt voor je antwoorden, door de kruising met een spline te maken, werkt het correct.

2 likes