Gegevens van SOLIDWORKS-onderdeeleigenschappen ontvangen

Hallo

Ik wil graag de Solid-gegevens en de door mijzelf gemaakte gegevens van een deel in een Excel-bestand ophalen.

Is dit mogelijk?

BEDANKT

Hallo

Wat voor soort gegevens wilt u herstellen?

Het is inderdaad mogelijk om aangepaste eigenschappen te maken en deze vervolgens op te halen in de vorm van een nomenclatuur die vervolgens in Excel-formaat kan worden opgeslagen.

De gegevens die kunnen worden hersteld zijn bijvoorbeeld: 

- Beschrijving (u kunt het doel van het onderdeel uitleggen)

- de leverancier 

- het materiaal

- de referentie

-Massa

- ...

Dat is precies wat ik wil ophalen, de aanduiding, de datum van creatie, de auteur, machine....., voor elk stuk.

Aan de andere kant wordt het Excel-bestand gebruikt om al mijn plannen op te sommen die ik heb gemaakt, dus ik moet de gegevens van verschillende onderdelen in hetzelfde bestand ophalen.

Daar hoef je je dan geen zorgen over te maken.

Maak eenvoudig een aangepast eigenschappenbestand met behulp van de "Property Tab Builder"-software die normaal gesproken bij vaste werken wordt geleverd.

In deze software kunt u een eigenschappentabel maken die u aan onderdelen of samenstellingen kunt toewijzen.

Vervolgens moet u een nomenclatuur maken met de kolommen die overeenkomen met uw eigenschappen.

Plaats vervolgens in de eindassemblage de stuklijsttabel en kies de stuklijst die u hebt gemaakt.

Klik vervolgens op de nomenclatuur in de aanmaakboom. Klik met de rechtermuisknop op opslaan als en kies het Excel-formaat.

2 likes

Dit lijkt mij vrij complex in vergelijking met het Excel-bestand dat ook vanzelf zou moeten toenemen, aan de andere kant is het niet mogelijk om de informatie van de woning op te halen?

Bedankt

sans_titre.png

Hallo

Het hulpprogramma van My Cad, Smart Properties, is ontworpen om het maken van onderdelen-, assemblage- en tekeneigenschappen te vereenvoudigen. U kunt configureerbare waarden, vervolgkeuzelijsten, automatische waarden maken, soidworks-variabelen ophalen...

Hier is een kleine tutorial beschikbaar op lynkoa: http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaires/utilitaire-smartproperties-2013.html

Vriendelijke groeten.

2 likes

Ga naar de eindmontage en volg deze stappen: 

-Invoegen, Tabel, BOM

-Kies lijst in tabbladen en kies uit het drop-down menu hoe je de onderdelen genummerd wilt hebben.

- Valideer en plaats de stuklijst op een willekeurige plek in uw venster.

*Normaal gesproken zou je een nomenclatuur moeten hebben met 4 kolommen.

Het werkt als een Excel-bestand

- Klik met de rechtermuisknop op de laatste kolom

-Invoegen

- Daar biedt het u een venster met een vervolgkeuzemenu, het vindt automatisch de eigenschappen van de kamers.

Ik laat je de nomenclatuur maken die je het leukst vindt.

Om het te redden in gemodelleerd een geloof de voltooide nomenclatuur

- in de Creatieboom

- Klik met de rechtermuisknop op de stuklijst

- Opslaan als sjabloon

Het enige wat u hoeft te doen is altijd deze nomenclatuur te kiezen.

Om het op te slaan in Excel-formaat

-Klik met de rechtermuisknop opgeslagen in Excel.

Succes.

Hallo, nicolas.morel

Het punt is dat ik de informatie van het onderdeel wil ophalen en niet van de assemblage of het MEP, de eigenschappen van het onderdeel: materiaal, ontwerper, datum van creatie en andere informatie die ik voor mijn onderdelen heb gemaakt, ik moet al deze informatie opslaan in een Excel-bestand dat elke keer dat ik een nieuw plan maak in het jaar zal toenemen In de rechtbank voorbeeld: 001-2013, 002-2013........

Dit is wat ik wil doen.