Een formule vinden voor het maken van een SW-vergelijking

Hallo allemaal.

Allereerst wil ik u het allerbeste wensen voor geluk en succes in 2015.

Ik wend me tot u voor een vraag die zeker heel eenvoudig zal lijken voor deze treinen, maar ik weet het antwoord niet.

Ik ben op zoek naar de wiskundige formule om een herhaling van gaten te maken ten opzichte van een interval.

Dit interval vertaalt zich in een grafiek in de vorm van een stap (zie de bijgevoegde PDF)

Concreet heb ik voor een hartafstand tussen 0 en 1000 mm 2 gaten, dan heb ik voor elke extra 500 mm een extra gat.

Bij voorbaat dank voor uw hulp

Vriendelijke groeten

Blije papa

img-106143946-0001.pdf

Hallo

Met een vergelijking in

indien 0<o.c.<1000, 2 gaten

als 1000< hart-op-hart <1500,3 gaten enz...

1 like

Als de afstand kleiner is dan 1000 => aantal gaten = 2

Als de hartafstand groter is dan 1000 => hole = (hartafstand/500)+1 en maak een afkapping om een entertainernummer te hebben.

1 like

Ik heb urenlang mijn hoofd gepijnigd over dit soort vergelijkingen.

Ik verloor haar lol.

Degene die ik gebruik, maken een aantal gaten volgens een maximale hartafstand (die ik invoert in een globale variabele) en volgens de lengte. Rekening houdend met vertrekken als er vertrekken zijn.

maar ik weet niet echt of dat is wat je zoekt...

Afbeelding weergeven

Voorbeeld:

Ik wil een maximale hartafstand van 500 mm bij 1693 mm met een start aan elke kant op 150 mm.

Ik voer de waarden in op de 3d. Lengte, start en ik voer de vergelijkingen in globale variabele 500 in maximale hartafstand

Een beetje reconstructie en presto! Ik eindig met 4 gaten met een hartafstand van 464,33 mm

percage_auto.png

Hallo, ik heb formules gebruikt die precies dat doen op Xcel, het helpt me om netwerken snel te dimensioneren op basis van mijn regelgevende snelheden en diameters. Ik weet niet of het op Solidworks werkt, maar in principe is mijn formule:

=KIES(EQUIV(Waarde van de hartafstand;{ heeft; b; c;d;e; f; g; h; i;j; k}; 1); 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9; 10; 11)

of de letters (a; b; c...) zijn uw intervallen en/of de reeks getallen (behalve de 1 in het vet) zijn de waarden die u moet geven op basis van uw interval.

Om mijn formule beter te bewerken:

-Als je hartafstand tussen a en b ligt, dan is je resultaat 1
-Als je hartafstand tussen b en c ligt, dan is je resultaat 2
-... enz... enz
-Als je hartafstand groter is dan k, dan is je resultaat 11

Ik weet niet zeker of het je helpt, maar je weet nooit ^^

Daarna, als de formule niet direct op Solidworks werkt, kunt u een Xcel-bord in uw onderdeel integreren.

Cdt

Joss

1 like