PDM Quick Search: variabel zoeken in alle versies

Hallo

Ik zou graag de snelzoekfunctie willen kunnen activeren met de mogelijkheid om te zoeken in de gegeven variabelen, maar op alle bestandsversies.
Deze zoektocht zal noodzakelijkerwijs langer duren omdat het versies van elk bestand onder de loep zal nemen, maar het lijkt mij noodzakelijk.

Inderdaad, ik heb bestanden in twee staten: studie en gevalideerd.
de methoden zien alleen de gevalideerde, de BE de studies en de gevalideerde.

Mijn probleem is het volgende: wanneer het ontwerpbureau een gevalideerd onderdeel wijzigt, gaat het terug naar de studie, vanaf dat moment, wanneer de methoden een snelle zoekopdracht uitvoeren op dit onderdeel, verschijnt het niet meer in de resultaten omdat ze de laatste versie van het bestand niet mogen zien en de snelle zoekresultaten worden alleen gedaan op de nieuwste versie.

Het lijkt erop dat de optie bestaat, maar deze wordt grijs weergegeven... Zie screenshot.

image

Weet jij hoe je het moet activeren? of moet ik absoluut een specifieke zoekopdracht doen uit de volledige zoekopdracht bijvoorbeeld of is de optie niet grijs weergegeven

Bedankt voor je inzichten

Hallo
Bij welke versie van PDM zie je het probleem?
Heeft u de groepen toegestaan om deze "filters" te gebruiken?

Hallo

We zijn op PDM 2020 SP04
De beheerder heeft het recht om snel te zoeken op alle versies van fileir (keuze niet grijs)
Voor andere gebruikers/groepen blijft het grijs. Er moet dus ergens een machtiging zijn, maar ik kan niet vinden waar...
idem voor de " ga naar " van een nomenclatuur, die grijs blijft voor alle gebruikers behalve de admin (ik vermoed dat het een andere optie is, maar ik kan niet vinden waar het is)

image

Hallo @flaheurte
Ben je een beheerder? Naar mijn mening kan alleen een beheerder rechten beheren en deze opties activeren.

Om de rechten op gebruikersniveau in te stellen, gebeurt dit in de instellingen van de snelzoeklijst
image

U moet de groepen in de rechterkolom selecteren.
Voor het " ga naar " gedrag in de stuklijst heb ik de indruk dat je het gedrag met betrekking tot een onderdeel hebt opgeslagen in de inhoud van een assemblage. Aangezien er geen daadwerkelijk bestand is buiten de assembly, biedt PDM niet aan om naar de plaats te gaan waar dit bestand is opgeslagen.

Dus de selectievakjes voor de groepen waar je het over hebt, stellen je in staat om de toegangsrechten tot de snelle zoekopdracht inderdaad te beheren, maar als ik me niet vergis, verandert dit niets aan het feit dat " subfunctie " van de snelle zoekopdracht grijs wordt weergegeven.

Gebruikers hebben toegang tot de snelle zoekopdracht (net als de admin), maar hebben niet de mogelijkheid om deze zoekopdracht op alle versies uit te voeren (omdat de optie grijs is in tegenstelling tot de admin)

Regelmatige gebruikers (alle versies in grijs en niet selecteerbaar)
image

admin (alle versies in het zwart)
image

Om naar de laatste te gaan is echter beschikbaar vanuit de inhoud, en het bestand in kwestie is geen intern bestand naar de vergadering, het bestaat fysiek en toegankelijk als ik ben gehuisvest als een admin.

In beide gevallen is de functie er wel, maar alleen voor de admin.

Het had een bug in de SP4 kunnen zijn, ik gebruikte alleen de SP5 en heb dit probleem nooit gehad zonder een specifieke parameter aan te passen.
Ik heb het gecontroleerd door verschillende instellingen uit te schakelen en ik kan mezelf nooit in uw situatie vinden.
Analyseren vanuit het beheerdersaccount is ingewikkeld omdat het een heel specifiek profiel heeft. Hoe hard ik ook kijk in de instellingen, ik droog op.

Dus na een snelle zoektocht lijkt het probleem op de go-to-functie een bug in SP4 te zijn, opgelost in SP5.

Ik neig naar een bug voor het zoeken naar alle versies. Ik kan me echt niet herinneren dat ik een van de groepsinstellingen heb gewijzigd om het te laten werken.

1 like

sorry dat ik je vraag niet had gezien, maar ja, ik ben een beheerder

Hallo

Persoonlijk vind ik de huidige manier van werken relevanter: het dwingt de methode-afdeling om aan het ontwerpbureau te vragen waarom het bestand niet kan worden gevonden en het ontwerpbureau kan de reden van de verandering toelichten. Als de methodeservice normaal toegang heeft tot de bestanden, zal het zichzelf geen vragen stellen en werken aan een bestand dat binnenkort niet meer geldig zal zijn zonder het te weten.

NB: Ik heb gemerkt dat de snelle zoekopdracht alleen laat zien wat er in de lokale weergave van het werkstation staat, terwijl de volledige zoekopdracht de zoekopdracht uitvoert op alle bestanden in de kluis (in ieder geval in 2020 PS3.0)

Ik begrijp je standpunt dat standhoudt, maar het feit dat ze de 3D niet meer zien, stoort me omdat de informatie van het artikel daar is opgeslagen, naast het feit dat de BE op de 3D werkt, wordt op de laatste aangegeven in een variabele. EN als ze de nieuwste versie niet zien, komt dat omdat het ontwerpbureau eraan werkt. Het kan ook nodig zijn dat de productie dit 3D ziet, zelfs als het wordt bewerkt. Als iemand de verklaringen van Cyril.f zou kunnen bevestigen over het feit dat dit een bug is.

NB: Ik heb gemerkt dat de snelle zoekopdracht alleen laat zien wat er in de lokale weergave van het werkstation staat, terwijl de volledige zoekopdracht de zoekopdracht uitvoert op alle bestanden in de kluis (in ieder geval in 2020 PS3.0)

Op de SP5 scant het alles, of je nu lokale bestanden hebt of niet.

Dit is wat je kunt vinden in de help:
Snel zoeken gebruiken - 2020 - SOLIDWORKS PDM Help
Aan de andere kant ben ik verrast omdat we niet ingesteld zijn om altijd de nieuwste versie te gebruiken en alle opties selecteerbaar zijn, ongeacht de groep.
Edit: voor de goede orde, ik gebruik SW2021 SP5.1, maar ik herinner me dat het in 2020 SP5 zonder problemen werkte en dat ik nooit instellingen heb gewijzigd om deze snelle zoekopdracht te laten werken (alleen de variabelen toegevoegd)