Is er een gemakkelijke manier om een schetssilhouet van een afbeelding te kopiëren of te detecteren?
Ik wil bijna zeggen dat het bijna gemakkelijker is als het beeld ingewikkeld is door spiebanen aan de bovenkant te trekken, maar zodra het geometrisch is, is het boog, rechte lijn enzovoort...
Een JPEG-afbeelding kan op de volgende 2 manieren in de achtergrond van een schets worden ingevoegd:
1) Gebruik de speciale functie van de ISDX-module (Interactive Surface Design). Dit is verreweg het meest praktisch omdat de bediening direct is en met deze functie kunt u het formaat van de JPEG automatisch wijzigen om een bepaalde afmeting tussen 2 punten te respecteren.
2) Maak een plat oppervlak en druk de JPEG op dit oppervlak via een textuur met mapping. Hiervoor is geen module nodig, en door te spelen met de grootte van het oppervlak en de schaalfactor van de mapping kan je ook de opgelegde afmetingen respecteren.
info hier opgehaald http://cadxp.com/topic/24984-inserer-une-image-de-fond-dans-une-esquisse/
Hoi, persoonlijk gebruik ik deze site om een DXF te maken van een afbeelding. Vervolgens importeer ik de DXF voor mijn schets en bewerk ik deze indien nodig: