Onderdelen reconstrueren

Hallo, ik heb een vraag waarvan ik vrij zeker weet dat ik het antwoord weet, maar je weet maar nooit, misschien vinden de genieën van Lynkoa een oplossing voor me;)

Dus ik heb twee netwerken van kanalen die elk een stuk vormen. Naar aanleiding van wijzigingen in mijn project (lang leve ch***** klanten) zijn de twee netwerken aangepast.
Het laatste deel van een van mijn netwerken wordt het laatste deel van het tweede netwerk. Dus heb ik het tweede netwerk aangepast zodat het precies daar staat waar het nodig is (in de montage) om het laatste deel van het eerste netwerk te herstellen.
Dus ik zei gewoon tegen mezelf: Nou, ik ga het einde van het netwerk dat me interesseert kopiëren en plakken en dat is het! Helaas, zelfs als de oriëntatie van mijn netwerken goed is in de montage, is dat in de onderdelen niet het geval, in feite komt de z-as van mijn eerste netwerk overeen met de x-as van mijn tweede...

Dus hoezeer ik mijn stuk netwerk ook in mijn tweede stuk steek, het is helemaal niet georiënteerd zoals het zou moeten, de ribben zijn gesprongen, ik kan ze niet importeren en het wordt beperkt door de verkeerde assen...

Is er een oplossing om twee onderdelen uit een assemblage te combineren? En dat ze vervolgens aanpasbaar zijn alsof er niets mee is gebeurd.

Of een oplossing om een kamer te scheiden om er twee te maken?

Of een andere oplossing waar ik niet aan gedacht zou hebben?

Bij voorbaat dank voor uw verlichting;)

Hoi Joss,

Naar mijn mening ga je het moeilijk krijgen! Als copy-paste niet werkt en je wilt bewerkbare stukken zonder links tussen de twee, zie ik geen uitweg.

Als je wilt knutselen, kun je het uiteinde van je eerste stuk knippen, het in een nieuwe kamer bewaren en dat nieuwe stuk vervolgens in het tweede plaatsen. Maar het is niet bewerkbaar.

Kunt u anders uw eerste deelbestand niet kopiëren en hernoemen met de naam van het tweede en het vervolgens wijzigen vanaf het einde waarin u geïnteresseerd bent? Ik weet niet zeker of ik duidelijk ben.

Als dit terugkerende interfaces zijn, maak er dan een bibliotheekfunctie van.

Succes

2 likes

Hoi @ Joss

Voor mij is het eerste wat ik moet doen

om uw kanaal of uw delen van kanalen aan de kant te kunnen zetten vanwege de oorsprong en niet vanwege de externe verwijzingen naar dit onderdeel

Dus heb je hele netwerk opnieuw beoordeeld

en sla het op als onderdeel

Ken de ins en outs van uw wijzigingen

hervat de aanhalingstekens in dit nieuwe deel aan de achterkant bij de eerste doorgang

De naam van deze sectie wijzigen

Je eindigt met 2 identieke secties maar met reverse rib refs

Dus op dat moment pak je de eerste en snijd je hem af waar je wilt

je neemt het tweede dito

En je doet een deel met deze twee elementen onder een nieuwe naam met de toevoeging van sectie die overeenkomt met. Uw behoeften

Dit is wat ik denk om te voorkomen dat ik helemaal opnieuw moet beginnen

@+-))

2 likes

Natuurlijk, met routine zou het gemakkelijker zijn

Plaats eenvoudig de middellijnen en punten waar u wilt en definieer de secties op de gewenste locatie

@+-))

Joss, ik kom terug op het idee van bibliotheekfunctie.

Afhankelijk van hoe je stuk is gemaakt, kun je een bibliotheekfunctie van je eerste stuk opslaan en deze vervolgens in het tweede invoegen. Om de link te verbreken, je kunt denk ik de bibliotheekfunctie "ontleden" om een platte boom te krijgen.

Om getest te worden...

1 like

Splits de 2 stukken en maak een "Invoegen in een nieuwe kamer" van het volume lichamen gewenst! Het enige wat je hoeft te doen is alles opnieuw in een assemblage te injecteren (dat zijn 4 delen in plaats van 2)!

Succes

2 likes

Hallo

Ik zal antwoorden, maar voor catiaV5. (alleen in de productomgeving)

Kopiëren en plakken werkt goed ALS en alleen als het actieve deel en degene waar u de gegevens wilt ontvangen.

Pas dan kopieert u uw deel zonder de kopieertekst te activeren.

En je plakt waar je het onderdeel wilt hebben.

2 likes

Hallo

In Creo kan ik onderdelen in de assemblage aftrekken en samenvoegen.

Het verbaast me dat Solidworks niet hetzelfde doet.

S.B

1 like

@s.b.: Creo-modellering of parametrisch?

1 like

Hallo

Ik denk dat copy-paste kan werken: wees voorzichtig, je hoeft alleen schetsen te kopiëren

In je kamer 1 selecteer je de schets in de gebouwenboom aan de linkerkant.

Je kopieert het met CTRL+C

In kamer 2 klik je op een vliegtuig of gezicht om het te markeren.

U drukt op CTRL+V om te plakken.

Als hij je vraagt wat er met de wiebelige verwijzingen zit, kun je ze in wiebelig laten, zodat ze later in het rood verschijnen, en je kunt ze vervangen: als je op een dimensie klikt, heb je een van de handvatten (of de 2) die rood is. Je klikt erop om het terug te plaatsen waar je wilt, dan verander je je dimensie. 

Als de oriëntatie verkeerd is, kunt u de hele schets draaien.

Als u meer details nodig heeft, aarzel dan niet!

1 like

Nou, eigenlijk had ik er niet eens aan gedacht om mijn schets te draaien, ik zei tegen mezelf dat het onmogelijk was om te doen omdat het oriëntatiebeperkingen had (op de x, y, z-as ...) Sterker nog, ja... ^^ dank you@Lucas

1 like

"misschien vinden de genieën van Lynkoa een oplossing voor ;)"

Graag gedaan:-D

@Benoit-LF, ik heb het over Creo Parametric.

Maar de assemblagefunctie bestaat al heel lang bij PTC.

S.B

1 like