Reconstructie van gefacetteerde kegels

Hallo

Ik heb deze ontwikkelde gefacetteerde kegel die ik graag zou willen reconstrueren op SW2013, maar ik zie niet hoe.

Het is eigenlijk de punt van een rc-vliegtuig zie afbeelding

Kunt u mij in de goede richting wijzen?

Bedankt

doe-het-zelf

capture.jpg
capture1.jpg
capture2.jpg
dxf_du_cone.jpg

Hallo

Je wilt het met de kegel direct in 3D doen in plaats van plat, toch?

Hallo

Een ontwerpvoorstel is opgenomen in het bijgevoegde document.
Onmogelijk om u een SW2013-model te geven, versie die is verdwenen...

Vriendelijke groeten.

nezconique.pdf
1 like

Hallo @m.blt 

Al bedankt voor de gedetailleerde methode. Dus als je berekeningen correct zijn, zou elk vlak van je uiteindelijke kegel 57,39 lang moeten zijn, toch?

Petje af voor meneer Blt.

Ik heb ook SW2018, maar mijn machine sleept een beetje.

Aan de andere kant is het niet gemakkelijk om te volgen.

Dus 1 vraag:

Hoe heb je de ribben van 38 mm, 64 mm en 8 mm bepaald?

Ik heb me voortgeplant, maar zonder te weten waar deze waarden vandaan komen en op mijn eigen manier, wat zeker niet de beste is.

neus.sldprt

Om te @diiity ...
In het bijgevoegde document wordt enkele uitleg gegeven over het bepalen van de "piloot"-parameters van het oppervlaktemodel. Het principe is een benadering door opeenvolgende proeven, door iteraties zoals de wiskundigen zouden zeggen ;o) , om het eindresultaat te laten samenvallen met de aanvankelijk gegeven ontwikkelde vorm.
Het resultaat kan niet perfect zijn, aangezien de beginafmetingen bij benadering zijn en de elliptische vorm van de basis het resultaat is van een hypothese.

Bij @Sylk ,
Omdat de basis van de kegel een ellips is en de as verschoven, zijn de generatoren niet allemaal even lang. Ze variëren van 53,05 mm voor de onderrand tot 58 mm voor de randen van de bovenkant.

nezconique0.pdf

Nogmaals bedankt voor je hulp.

De schets komt uit een plan oorspronkelijk in pdf dat ik opende in corel aanwijzen.

Vervolgens heb ik deze tekening in dxf opgeslagen om deze in SW2013 te importeren, daarna heb ik de dimensionering gedaan.

Ik voeg de pdf bij, evenals de foto van het voltooide vliegtuig vóór de decoratie, evenals de schets.

Het gebruikte materiaal is inderdaad een soort versterkte depron van 5 mm dik

295400_434ac678a2a7d365be66d82f575104dc.pdf
293823_cd60476cbcfdf0bf6a510c488ecf417e.jpg
pointe0bis.sldprt