Rekonwersja wzornictwa przemysłowego

Witam

Szukam porad i informacji do ewentualnego przekształcenia zawodowego... Jestem Hiszpanką, mam 46 lat, zawsze zajmowałam się projektowaniem graficznym, szczególnie w opakowaniach. Poprzez opakowanie zainteresowałem się 3D (jestem grafikiem 3D, używam 3DS Max). Mieszkam we Francji dopiero od 2 lat i mam problem ze znalezieniem pracy w 3D czy ogólnie w projektowaniu graficznym... (podobno wiek jest prawdziwym utrudnieniem w tym sektorze).

Krótko mówiąc, zawsze pociągało mnie wzornictwo przemysłowe i chciałabym wiedzieć, jak wygląda rynek dla projektantów przemysłowych (outlety, wynagrodzenia itp.). Twoja rada będzie nieoceniona...

Felipe

2 polubienia

Witam

Jestem nauczycielem na kierunku wzornictwo przemysłowe i w ciągu ostatnich 5 lat zauważyłem wyraźny wzrost zatrudnienia moich stażystów na koniec szkoły.

Ogólnie rzecz biorąc, obserwując reklamy w witrynach takich jak INDEED, liczba reklam rośnie z każdym rokiem.

I należy zauważyć, że firmy są znacznie bardziej zajęte niż w niedawnej przeszłości.

Proszę bardzo

6 polubień

Pozwalam sobie jeszcze na rozważenie twojej odpowiedzi @alain. ERP: Rzeczywiście, Twój region badawczy sprawi, że odpowiedź na to pytanie będzie się ogromnie rozwijać!

Jeśli wezmę na przykład mój przypadek, pochodzę z Tours, obecnie pracuję w Lyonie i szukam pracy w St Etienne (tak, jest łatwiej, zgadzam się)

Ale w Lyonie nie ma problemu ze znalezieniem pracy w BE ... tak samo jak St Etienne, jest to prawdziwa nuda. A przecież między tymi dwoma miastami dzieli tylko 60 km. Jeśli chodzi o Tours, cóż, jest to średnia z tych dwóch. Ani dobrze, ani źle.

Krótko mówiąc, radziłbym dowiedzieć się o rynku w Twojej okolicy. Prostym rozwiązaniem jest przejście do PoleEmploi.fr i wyszukanie według zawodu i miasta. Będziesz lepiej świadomy tego, co to jest.

To powiedziawszy, jeśli wiek jest problemem w twoich obecnych badaniach, niestety obawiam się, że jest taki sam we wszystkich gałęziach :s