Hallo, In SolidWorks probeer ik de oplossing te vinden om de externe dimensies van een onderdeel (x-, y- en z-waarden) op te halen in een eigenschap. Het doel is om het externe volume van elke kamer te herstellen. De eigenschap van het bestaande volume krijgt de eindwaarde, met al het materiaal verwijderd, wat ik niet prettig vind.
Ik heb gezocht door SmartProperties en SmartBOM-opties, maar ik kon niet vinden wat ik zocht...
Er is een manier om dit op te halen in de eigenschappen van de geheugenonderdelen. Je moet op het forum kijken dat dit onderwerp al meerdere keren besproken is.
Dank je, Maar om deze waarden te krijgen, moet je een andere applicatie draaien... Mijn doel is om deze stukken voorraad in de nomenclatuur terug te krijgen door alleen smartBOM te lanceren... (de video werkt niet)
!!! Dat was niet het beginpunt!! Ik denk niet dat SmartBom de begrenzingsbox zelf kan maken, het zou de 3D toch één voor één moeten openen om de eigenschappen te maken.
Met Smartproperties is het mogelijk om de gewenste eigenschappen te creëren:
Daarna om ze terug te halen met SmartBom. Maar dit is geen oplossing die ik zou aanraden voor vragen over het bijwerken van genoemde afmetingen op 3D-componenten. Smartproperties wordt alleen bijgewerkt als het wordt gestart, en daarvoor moet je " Integratie " gebruiken om Smartproperties op alle componenten te starten VOORDAT je ze met SmartBom herstelt... En als het doel ook is om de te lanceren applicaties te beperken...
Hallo, Ik maak veel begrenzingsboxen en in mijn MEP's integreer ik meestal een kleine 3D-weergave (iso of iets anders) met de footprint aan de LxWxH-zijde. Dit stelt je in staat om geschikte houten verpakkingen te bestellen of de benodigde ruimte voor transport te reserveren, het is visueel en past over het algemeen goed. En dit wordt bijgewerkt zodra het onderdeel is aangepast Om dit te doen gebruik ik een macro die een 3D-schets maakt