Ophalen van plaatwerkinformatie

Hallo

Ik wilde weten of er een manier was om een waarde op te halen in de aangepaste eigenschap wanneer een onderdeel wordt omgezet in plaatwerk?

Dat ik deze regel 'Plaatwerk' toevoeg aan mijn sjablonen  (. PRTDOT) en dat het een waarde retourneert wanneer de functie 'Converteren naar plaatwerk' of 'Gebogen/Been-grondplaat' wordt gebruikt.

Ik dacht dat ik het ergens op het forum zag liggen, maar info zoeken op basis van 'plaatwerk' is gewoon onmogelijk...

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om me te lezen.

Hallo

Het lijkt mij dat dit niet mogelijk is in de aangepaste eigenschappen, maar je kunt er een aantal hebben door met de rechtermuisknop op de uitgevouwen weergave van het onderdeel te klikken en vervolgens annotatie==>properties van de lijst met gesoldeerde onderdelen. Laten we eens kijken of u vindt wat u zoekt. Zie PJ

Of via een macro, maar ik kan je niet helpen...

surface_de_tole_a_plat.jpg

Na wat onderzoek begin ik een vervangend antwoord te vinden, ik ga door de variabele 'Vouwen' om te weten of het een plaatwerkonderdeel is of niet. Het tweede deel van het programma doet de rest (als ≥ 1 dan plaatwerk)

Nu heb ik een ander probleem, de tabel met gelaste onderdelen werkt niet op symmetrische onderdelen, of ik vergeet een vakje aan te vinken ...

Dank u voor uw begin van uw antwoord Ac Cobra , je liet me een beetje verder gaan!

Het is me gelukt om deze aangepaste eigenschap na een paar pogingen op een sjabloon te zetten.

Als gevolg hiervan verliest de eigenschap na het gebruik van het sjabloon en het maken van een onderdeel zijn referentie en is het nutteloos :'( 

Dus sloot ik me aan bij Ac Cobra , het leek me niet mogelijk en we werden gedwongen om een tekening door te nemen.

U kunt ook een specifieke stuklijst maken met de kolommen met de informatie die u nodig hebt en deze opslaan en vervolgens naar eigen inzicht aanroepen.

U kunt plaatwerkeigenschappen ophalen met smartproperties (MYcad-hulpprogramma) of anders met macro.