Inheems herstel

Hallo

Ik zou graag willen weten of er solidworks-invoegtoepassingen zijn waarmee u de ontwerpboom van een bestand uit een ander CAD-systeem (CATIA, Creo, Inventor...) kunt ophalen

Nevenvraag, is het mogelijk om de SolidWorks-ontwerpboom te exporteren naar andere CAD-systemen?

Dank u voor uw antwoorden.

Hallo

Sorry, maar het is niet mogelijk om de SolidWorks Design Tree te importeren of exporteren. Dit is de manier om een lichaam te modelleren die sterk varieert, afhankelijk van de gebruikte software.

Fijne dag

1 like

Er is geen boomhervatting tussen systemen.

- Functienamen variëren van CAD tot CAD

- sommige CAD's creëren vormen en functies die onmogelijk te bereiken zijn met de CAD die het bestand zal lezen

Aan de andere kant kunt u met de FeatureWorks-functie van SW een boomstructuur nabootsen waarmee u snel en gemakkelijk wijzigingen kunt aanbrengen.

Fijne dag

1 like

Hoi Fab en hei allemaal

Generieke software waarmee je x'en naar solidworks-bestanden kunt overbrengen (in mijn ervaring..) stelt je in het beste geval in staat om geen open volume te hebben voor solids of schaalfouten.

De bouwboom is niet overdraagbaar zoals o kraftt uitlegt.

Aan de andere kant voor datakit zal ik erachter komen

Ze stellen je in staat om kernels te converteren (parasolid voor solidworks en SAT voor CATIA denk ik). 

Op dit moment is de beste manier om de solidworks-functie te gebruiken, wat tussen ons echt gadjet is, omdat deze bewerking complex is als het onderdeel meer vereist dan extrusie. 

ROM's

Hoi allemaal

Sommige uitgevers bieden inderdaad oplossingen die CAD-gegevens kunnen migreren met de bouwgeschiedenis en vele andere elementen zoals 2D, koppelingen met 3D...  

CoreTechnologie biedt dit soort oplossingen en ik nodig u uit om te bekijken hoe de software werkt 3D_Evolution op youtube door op onderstaande link te klikken.

het is een migratie van een Native CatiaV5-bestand naar NX.

http://www.youtube.com/watch?v=cUFXGAwI1fs&list=UUpRj8hAkqG9v4FKcrycGXng&index=7