Hoi allemaal. Ik moet gaten positioneren (eigenlijk een complete geometrie) om deel A aan deel B te bevestigen. Ik heb heel weinig kennis van Solidworks en ik ben helemaal aan het ploeteren (ik heb slechte gewoontes ontwikkeld van 2D...). Ik denk dat ik de functie "Entiteiten converteren" moet gebruiken. Kan iemand mij in de goede richting wijzen?
Hallo
Kunt u ons een zeefdruk of uw stuk geven met iets meer details over uw verwachtingen???
Hallo, je maakt een assemblage van je 2 onderdelen met de schetsen in blauw (onbeperkt) en vervolgens "bewerk je vanuit je assemblage het onderdeel", daar kun je beperkingen opleggen van het ene onderdeel naar het andere.
Zorg er vervolgens voor dat u deze beperkingen verwijdert en de onderdelen correct beoordeelt om ze later onafhankelijk te maken.
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
Vriendelijke groeten
Hallo
Het enige wat je hoeft te doen is de schets te openen die als model zal dienen. Je selecteert alles met je muis, linksklik diagonaal van onder naar boven.
Vervolgens Ctrl C (kopiëren)
Je gaat naar je nieuwe kamer, je maakt een schets en je selecteert het beginpunt en je drukt op Ctrl V om te plakken.
Het enige probleem met deze ultraeenvoudige methode is dat je originele schets volledig beperkt en gedimensioneerd moet zijn, anders gaat alles mis als je hem op het oorspronkelijke punt wilt centreren
Gebruik geen "entiteiten kopiëren", tenzij u zich in dezelfde schets bevindt. Als je twee verschillende schetsen hebt, bijvoorbeeld in twee verschillende kamers of op twee plekken in de kamer , gebruik ik de Windows knip en plak methode
Daar ga je
Edit: spelling
Hoi allemaal
Ik heb een pdf bij het project gezet. We zien in doorsnede een soort vliegtuigvleugels die meer dan 70 graden draaibaar zijn. Ze hebben een as die in een lager past, dat wordt beoogd door 4 bevestigingspunten op een groot PRS-profiel. De vleugels worden herhaald (lineaire herhaling, dat vond ik!) en vormen zo de bedekking van een pergola. Ik heb een schets gemaakt die als basis dient voor de positionering van de lagers (en dus hun gaten) op de PRS. Ik probeer deze vleugels naar wens te rangschikken op mijn PRS en dus ook op alle boorgaten van de lagers.
Ik zal de oplossingen testen die u mij hebt voorgesteld.
Heel erg bedankt voor je hulp en geduld!
aile_sur_porte-a-faux.pdf
Zie deze tutorial
met intelligente componenten
U heeft de mogelijkheid om uw gaten te maken door ze zelf te installeren, schroeven, moeren, ringen, enz...
Het is een keuze
https://www.youtube.com/watch?v=igOtCoSAtus
@+ ;-)