De metadata van een functie ophalen

Hallo

Ik creëer functies op mijn onderdelen op basis van op configuratie gebaseerde sldlfp-bestanden . In deze configuraties maak ik een metadata die ik graag wil laten zien in een notitie van de tekening van het uiteindelijke stuk.

Kunnen jullie mij hierbij helpen?

Bedankt!

1 like

Hallo

Ik heb geen antwoord op je vraag, maar als iemand het antwoord heeft ben ik ook geïnteresseerd.

Ik zie niet echt in hoe dit zou kunnen werken: als je 2 functies elk in een andere configuratie invoegt, hoe zou SW dan weten welke waarde te gebruiken?

2 likes

Het doel is om de naam te achterhalen van de functie waarnaar de notitie verwijst. Er is veel opvraagbare metadata "configuratienaam", wat ik zoek is om een metadata zoals "functienaam" of "dimensiewaarde" op te halen

Hallo

U kunt een dimensie uit een notitie ophalen.

Notitie maken, als je in de notitie bent klik je op de dimensie. valideren

Klik met de rechtermuisknop op de notitie -> Tekst bewerken in het venster

Zo ziet het eruit

Voor de naam van de functie per macro zou het mogelijk moeten zijn

Dank u voor dit antwoord. Aan de andere kant is het probleem dat als de dimensie niet in de tekening wordt weergegeven, er de naam van de dimensie is die in de notitie verschijnt en niet langer de waarde ervan. Het zou mooi zijn als ik de notitie zou kunnen integreren zonder dat de beoordeling wordt weergegeven.

In feite probeer ik een opmerking te maken over de rectieve spelingen van het type "DIN 509 E0.6x0.2" voor een draaiend onderdeel, die automatisch de 2 waarden "0.6" en "0.2" in de functie zou ophalen.

Als ik 2 dimensies in een notitie moet rapporteren, importeer ik ze in het plan, wijs ik naar de notitie en als ik ze niet wil zien, verberg ik ze.

Ik weet niet meer of we de afmetingen in een specifieke laag zetten en de laag verbergen ,  of de afmetingen zichtbaar blijven in de notitie

Hallo

Wij zouden graag zien dat het ook bestaat, maar a priori is er geen oplossing (wat een beetje logisch is omdat het mogelijk is om meerdere bibliotheekfuncties in dezelfde ruimte in te voegen en er dus conflicten over eigendom kunnen ontstaan).

Aan de andere kant, als u een onderdeel in een onderdeel plaatst, kunt u informatie ophalen uit het basisonderdeel: afhankelijk van uw behoeften kan dit helpen om uw probleem op te lossen.

Anders kun je altijd een schets krijgen met een pilottekst met de informatie die je wilt en deze laten zien (maar het ziet er misschien niet erg mooi uit op de MEP).