Haal de materiaalnaam van 10000 stuks op en sla deze op in een Excel-blad

Goedenavond allemaal 

Ik ben nieuw op dit forum en ik heb nul ervaring op VBA Solidworks!

Ik wil een macro schrijven waarmee ik de materiaalnaam van 10000 stukjes kan extraheren en deze in een Excel-blad kan opslaan, zodat ik een volledige lijst van alle materialen heb.

Op dit moment had ik het idee om de macro op te slaan door de nodige bewerkingen uit te voeren om de lijst te hebben, maar wat ik kreeg werkte niet voor de resterende 9999 stukjes!!  

1 like

Hallo

Ik hoop dat je niet te veel haast hebt om het resultaat te krijgen, want je hebt een programma nodig waarmee je:

- Open elk Solidworks-bestand.

- Recupereer het materiaal.

- Sla het resultaat op in een bestand.

Dit is allemaal mogelijk, maar om dit soort manipulaties te hebben, duurt het ongeveer 10 tot 15 seconden per bestand, dus voor 10000 bestanden laat ik jou het tellen doen. De verwerking zal zeker in batches van bestanden moeten gebeuren om het risico op verzadiging van Windows en Solidworks en dus crashes te beperken.

Ik zal je een programma geven om dit 's avonds te doen. Dit programma zal gebaseerd zijn op hetzelfde principe als dat van de post http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/automatisation-en-masse-de-la-bounding-box-dimension-hors-tout#answer-743348 met natuurlijk de functie om het materiaal te recupereren.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Heeft u MyCad-hulpprogramma's?

2 likes

Hallo

Dus als je de MyCad-hulpprogramma's niet hebt en je SolidWorks-bestanden niet zijn opgeslagen in Epdm, zou je het volgende programma moeten kunnen gebruiken. Dit maakt het mogelijk om, uit een lijst met SLDPRT-bestanden die moeten worden geformatteerd als het liste.csv bestand dat aan het programma is gekoppeld, het volgende te doen:

- Open elk SolidWorks-bestand.

- Bereken de afmetingen van de buitenafmetingen.

- Haal het ingevoerde materiaal op in SolidWorks.

- Sla het resultaat op in een bestand met de naam résultat.csv (opgeslagen op dezelfde plaats als het programma).

Het is het beste om op een kleine hoeveelheid 3D-bestand te testen om aan de slag te gaan. Gezien de hoeveelheid te verwerken bestanden, raad ik u aan om de volledige lijst van te verwerken bestanden op te splitsen in meerdere lijsten. Tussen elke verwerking van een lijst moet de naam van het résultat.csv bestand worden gewijzigd om te voorkomen dat het vorige resultaat verloren gaat.

Het is het beste om de pc niet te gebruiken tijdens de behandeling.

Tijdens mijn testfase kostte elk bestand 1 tot 2 seconden verwerking, maar dit hangt af van de grootte van de bestanden en noodzakelijkerwijs op de pc.

Natuurlijk, als je de MyCad-hulpprogramma's hebt zoals remrem vraagt, is het het beste om ze te gebruiken.

Vriendelijke groeten

recup-matiere.zip
2 likes