De naam van een weergavestatus in een eigenschap ophalen

Hallo allemaal

Ik wil graag de naam van een weergavestatus in een eigendom kunnen ophalen en er een nomenclatuur van kunnen maken, is dat mogelijk?

Bedankt

Het lijkt me niet haalbaar: de waarde van een eigenschap kan gekoppeld worden aan een configuratie, maar voor dezelfde configuratie kun je meerdere weergavestatussen hebben.

2 likes

Hallo, bedankt voor je antwoord, ik wou dat ik een kleureigenschap in een kamer kon plaatsen, maar zonder configuraties te doorlopen. Is er een manier?

Hallo allemaal, ik ben terug om hulp te vragen over hetzelfde onderwerp, is het mogelijk om de naam van een uiterlijk te herstellen? ("Groene PE" op bijgevoegde afbeelding).

Bedankt

nom_de_lapparence.png

Hoi Maxime, bij mijn weten niet, anders moet je een specifieke variabele maken die niet gerelateerd is aan je uiterlijk. 

Waarom ga je anders niet door het materiaal heen? Veel kleur om per materiaal te beheren?

Hallo

In je (custom) materialenbibliotheek kun je aan elk materiaal custom properties toevoegen

Met de tool "SelectMaterial" van myCADtools kunt u automatisch de aangepaste eigenschappen van materialen als onderdeeleigenschappen (document of configuraties) ophalen: https://help.visiativ.com/mycadtools/2021/fr/SelectMaterial.html 

Overige informatie: Met de tool "ColorChart" van myCADtools kunt u genormaliseerde kleuren (Pantone/RAL/RGB) toewijzen aan SW-entiteiten en de eigenschappen van deze kleuren ophalen als onderdeeleigenschappen : https://help.visiativ.com/mycadtools/2021/fr/ColorChart.html

Cdlt

Zie anders om de waarde te hervatten van een eigenschap die is gekoppeld aan een configuratie, maar met configuraties die zijn gekoppeld aan weergavestatussen.

Maximus, heb je nog steeds geen myCADtools ?

Hoi Anthony,

Het is onmogelijk om kleuren aan een eigenschap te koppelen, kamers hebben al geen configuraties, het wordt exponentieel en onbeheersbaar om ze voor kleuren te maken.

We werken dus al iets meer dan een jaar met Mycadtools .

Kleurenkaart komt niet overeen met wat we willen doen, maar ik zal zien met "selecteer materiaal"

Bedankt

1 like

Hoi acombien,

Sorry dat ik Color Chart heb verward met een andere applicatie, dus ik kan me voorstellen dat je kleuren op Color Chart kunt aanpassen? Zet de naam die je wilt?

Kan ik in een assemblage de gewenste kleuren op de onderdelen aanbrengen en deze eigenschap in een schilderij naar voren brengen?

We hebben alleen Solidworks 2016..... compatibiliteit met Color Chart alleen sinds de 2017-versie......    :/

Hallo Maximus

U kunt alle informatie vinden in de online documentatie

https://help.visiativ.com/mycadtools/2021/fr/ColorChart.html

Ja, u kunt uw eigen RGB-kleurenkaart maken

U kunt een kleur toepassen op een component in een assembly en als eigenschap van het onderdeel de volgende waarden ophalen: de standaard/familie/naam/RGB-waarden

Voor SW2016 kan ik helaas niet veel doen!

Cdlt

1 like

Bedankt voor je antwoord acombier, het is een goede weg om te proberen, meer dan te pushen om een andere versie van solidwokrs te hebben.

Antony, we gebruiken maar één materiaal en het kan meerdere kleuren hebben. In de kopassemblage kan ik daarom een veelvoud van deze onderdelen ofwel rechtstreeks in de kopassemblage laten plaatsen, ofwel in subassemblages. Ik wil geen configuraties in de kamers maken omdat ze al configuraties hebben en het onbeheersbaar wordt. Ik wil dus in staat zijn om mijn kleur direct in de assemblage op het onderdeel aan te brengen (zoals voor een uiterlijk) en deze kleur in een nomenclatuur uit te voeren. Als ik de naam van het uiterlijk in een nomenclatuur zou kunnen krijgen, zou dat al geweldig zijn.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben ^^.

A+

Het is heel duidelijk maximus maar helaas heb ik de oplossing niet ;-)

Hallo 

Ik ben van dezelfde mening als @stefbeno , "deeltekeningaanzichten (anders BOM) kunnen configuratie hebben, maar geen weergavestatus". Dus tenzij u de configuratie doorloopt, is er geen manier om de onderdelen in de stuklijsten te scheiden, Ref

1 like