Het ophalen van de spanningstensor

Hallo

Na een statische analyse wil ik alle componenten van de spanningstensor op een bepaald knooppunt in de vorm van een array ophalen. Is er een functie om dit te doen?

Momenteel geef ik de componenten achter elkaar weer en haal ik de waarden vervolgens met de hand op. Het is een beetje vervelend.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Thomas

Hallo

Als u het resultaat op een bepaald  punt op het scherm wilt laten tekenen met de Probe-tool, kunt u in dit geval hier kijken of het u uitkomt.

De node moet eerst geregistreerd worden als sensor.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Dank u voor uw snelle feedback.

Het probleem met de Probe-tool is dat ik 6 stressgrafieken moet definiëren (één per tensorcomponent) en de sensor 6 keer moet maken. Deze oplossing werkt, maar ik ben op zoek naar een meer geautomatiseerde manier.

Cdlt

1 like

De gezochte oplossing is ongetwijfeld :

- Gebruik de sondetool om het knooppuntnummer te krijgen

-do in het simulatiemenu: maak een lijst van de resultaten / beperkingen, selecteer de beperkingen, voer in na het nummer van het overwogen knooppunt of anders biedt SW alle knooppunten van het model. Selecteer normale spanningen en schuifspanningen in de lijstindeling.

Je krijgt een mooi tekstbestand met de coördinaten van het knooppunt (of de knooppunten) en de 6 beperkingen die je zoekt.

Het voordeel van het exporteren van het geheel is dat je de informatie over alle knooppunten in één bewerking hebt.

Nb: Ik ben bezig met een volledige export op een bestand dat 900000 knooppunten heeft en het is moeilijk te kraken.

2 likes

Onberispelijk, heel erg bedankt!