Hallo allemaal
Weet iemand of we deze uiterlijke waarden kunnen ophalen in een Excel-document (of iets anders).
Bijlage bekijken
Dank u allen.
liste_apparences.jpg
Hallo allemaal
Weet iemand of we deze uiterlijke waarden kunnen ophalen in een Excel-document (of iets anders).
Bijlage bekijken
Dank u allen.
Hallo
Ik weet niet zeker of ik je vraag begrijp, dus ik zal het anders formuleren.
Als we het hebben over "verschijningswaarden", dan moeten we verwijzen naar het RAL-referentiekader
Als we het hebben over verschijningen zelf in de zin van photoview of Visualize, dan zijn het eerder texturen die onder het woord uiterlijk worden genoemd. Dit zijn bestanden zoals die van Luxology met de extensie LXO.
Waarna je wilt herstellen in Excel? Zijn het de kleuren of de naam van de uiterlijke bestanden? Kunt u dit een beetje toelichten?
Vriendelijke groeten
Hallo
Ik denk dat het op zoek is naar een Excel-bestand dat de onderdelen en de kleur (gele pe, anijs pe...) die ermee gepaard gaan, opsomt.
Bedankt voor je antwoord Zozo_mp, maar dat is precies wat Sylk zei dat ik op zoek ben om te doen, haal de onderdelenlijst met de kleur ;)
Raar, mijn antwoord verschijnt voor je berichten
Ik begreep het (pfff!!!!! )
Het ruikt naar macro om dat te doen! Met waarschijnlijk een neutrale vijl plat tussen de twee.
In het verleden (WHououououou) was er een macro die alle onderdelen van een ASM kleurde: maar op zo'n manier dat niemand dezelfde kleur heeft.
[HS aan]
Maximus! Voor het antwoord dat eerder verschijnt: het is wanneer een bug een nieuwe functie wordt.
In ieder geval, in afwachting van het nieuwe forum, zou ik graag de expert willen weten die de huidige versie beheert, verdomd jammer
Ik ben gewend om te zeggen dat er soms "klapexperts" zijn die verdwalen
[HS /Uit]
Dank je wel Zozo_mp,
Ik ben een macro bal , dus niet in staat om een te maken, wat noem je een "plat neutraal bestand"?
Ik wilde al weten of er een manier was om dit in Excel uit te krijgen met de basis Solid tools of zelfs met de MyCAD tools.
Bedankt voor je hulp
Hallo;
Waarom maakt u geen nieuwe aangepaste materialen met uw kleuren?
Zo krijg je ze gemakkelijk in je stuklijsten, cartridges,...., en dus ook in Excel.
Het is een beetje lang om te maken (afhankelijk van de hoeveelheid verschillende kleuren per materiaal), maar op de lange termijn bespaar je veel tijd.
Vriendelijke groeten.
Hallo
Dezelfde kamer kan verschillende kleuren hebben, wat betekent dat we configuraties moeten maken om de verschillende kleuren te beheren, we hebben ongeveer 10 mogelijke kleuren en de kamers hebben al configuraties, het wordt exponentieel en onbeheersbaar. Vandaar het feit dat in de vergadering alleen de schijn wordt beheerd. Ik heb het onderwerp al in alle richtingen omgedraaid, daarom is mijn vraag erg gericht op uiterlijkheden.
Hallo;
Naar mijn mening is het veel gemakkelijker om materialen (geassocieerd met kleuren of verven) rechtstreeks in families van onderdelen (configuraties) te beheren, in plaats van in een assemblage.
Overigens is het heel (te) makkelijk om verschijningen in een assemblage te verwijderen/verwijderen (rechtsklik op het kopassemblage / uiterlijk menu/...). Dat maakt uw gebruik in de huidige staat riskant.
Als u niet al uw onderdelen op kleur opnieuw wilt tekenen, gebruikt u Configuration Publisher (Solidworks) met een lijst met keuzes om uw weergavestatussen of materialen te selecteren.
Er is ook de mogelijkheid om een nieuwe eigenschap "Kleur" aan te maken (drop-down menu?) met de Solidworks editor of met (Smartproperties).
Na al wat onderzoek te hebben gedaan aan de macrokant voor een ander project (besproken in dit forum - maar ik ben de naam kwijtgeraakt) is het erg moeilijk om de namen van de verschijningen in macro uit een assembly te halen (vooral met de weergavenaam (Pe-Geel / Pe-Rood ...), vergeleken met de echte namen van de Solidworks-verschijningen (bestands-ID's)).
Subsidiaire vraag: Worden uw verschijningen toegepast op lichamen, oppervlakken, functies?
-> Zie: https://help.solidworks.com/2021/English/api/sldworksapi/Get_Appearance_Filename_Example_VB.htm
om een beslissing te nemen.
Vriendelijke groeten.
Dank je wel MacLane,
Het probleem is dat deze onderdelen al een bepaald aantal configuraties hebben (rechts, links, met of zonder tekst ect...) dus het opnieuw moeten maken van configuraties op kleur wordt een exponentieel monsterlijke gasfabriek (we hebben bijna 10 kleuren). Hoewel ik weet dat dezelfde onderdelen in verschillende subsets met verschillende kleuren kunnen zitten (dus we zullen ook configuraties per subset moeten maken), heb ik in het kort het onderwerp van configuraties al teruggestuurd, het is onspeelbaar :/ .
We brengen de kleuren aan op het lichaam van het stuk.
Ter informatie, de link naar het onderwerp is deze (zie @Maclane):
https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/api-solidworks-supprimer-enlever-une-apparence-par-son-nom?page=0#answer-
Tot op de dag van vandaag heb ik nog steeds niet gevonden hoe ik dit uiterlijk kan verwijderen via de naam of via een andere methode.
Het is inderdaad echt niet gemakkelijk.
Van mijn kant wordt de groene kleur toegevoegd aan de onderdelen- en assemblage-index voor de onderdelen, ik handel op de materialen, maar voor de assemblages is het niet mogelijk. En de rugmanipulatie is wanneer ik terug wil naar de vorige cue (vrij zeldzaam en tot nu toe handmatig gedaan)