De velden "Coördinatensysteem" en "Hoeveelheid" ophalen uit een stuklijst in een annotatie

Hallo

In dezelfde tekening verschijnt een assemblage met de bijbehorende nomenclatuur en de tekeningen van de betreffende onderdelen van de assemblage. Ik wil deze tekeningen graag annoteren met het onderdeelcoördinatensysteem en de hoeveelheid die in de assemblage is gebruikt, maar ik kan de parameters niet vinden om te associëren.

Met behulp van de parameter "BOM Part Number" toont het me de naam van de configuratie...

Bijgevoegd een screenshot van wat ik graag zou willen hebben.

Dank u voor uw hulp.

capture_20171221.png

Ik denk niet dat het mogelijk is om de parameters voor een assemblage te koppelen aan een onderdeelweergave.

U kunt het probleem echter omzeilen (als er niet te veel onderdelen zijn) door weergaven van de assemblage te maken waarin u alle andere onderdelen verbergt.

3 likes

Hallo

Wat je kunt proberen is de waarde te koppelen aan een cel in de nomenclatuur (zie PC)

De link blijft bestaan, zelfs als u uw onderdeel in de stuklijst verplaatst, wat kan gebeuren als u elementen aan uw assemblage toevoegt of verwijdert. Het ziet er dus praktisch uit.

Aan de andere kant heb ik net de optie ontdekt, dus het kan zijn grenzen hebben

capture.png

Ik denk dat er iets eenvoudigers is.

Nadat je de MEP van de vergadering met zijn nomenclatuur hebt gemaakt, maak je een nieuw blad waar je een deel van je ASS in steekt.

Vervolgens voeg je ofwel een annotatie toe aan dit onderdeel door de aangepaste eigenschap ervan op te halen, dan zet je jezelf op "Component waaraan de annotatie is gekoppeld" en vervolgens kies je de gewenste eigenschap: onderdeelnummer, massa, materiaal enz...

Of beter, u laadt de eigenschappen van uw onderdeel rechtstreeks in de cartridge door met de rechtermuisknop op het vel te klikken en vervolgens de basismap te bewerken. Vervolgens moet u in het onderste vervolgkeuzemenu een weergave van dit blad kiezen. En uw cartridge is gevuld met de eigenschappen van het onderdeel dat in dit vel is ingevoegd.

Hier

Ik heb mijn oplossing net grondiger getest en het werkt heel goed:)

Dit zijn de stappen:

• - Annotatie toevoegen
  • - Aangepaste tekst invoegen (bijv. markering:)
  • - Klik op het pictogram in PC.
  • - Klik op het vakje om in de nomenclatuur te linken

Ter info, ik heb de componenten in de stuklijst verplaatst, de componenten in de toegevoegde assemblage gedupliceerd en andere componenten verwijderd om te zien of de links verloren gingen en dat niet het geval was.

Onderdeelhoeveelheden en coördinatensystemen worden correct bijgewerkt in de annotatie

capture.png
2 likes

Dank aan jullie alle drie voor jullie antwoorden.

@stefbeno:

Onze assemblages kunnen uit meer dan vijftig onderdelen bestaan. Je techniek lijkt aan deze kant beperkt te zijn.

@ludo mei:

Ik heb het al geprobeerd met deze functie, maar ik kan de cellen niet selecteren. Het werkt één keer op de tien...

@ronathan:

Hoe u deze eigenschap "onderdeelnummer" instelt, omdat dit afhangt van de nomenclatuur van de tekening, niet van het onderdeel.

Uiteindelijk zal ik proberen deze taak te automatiseren met de API.

Raar dat je de cellen niet kunt selecteren. Het is omdat je misschien op een apart blad staat.

Het kan werken door de annotatie op het blad met de stuklijst te maken en deze op het andere blad te kopiëren en te plakken

Ik heb op de cel geklikt, in feite moet je de inhoud selecteren en ernaast klikken om te valideren.

Dus het werkt nu?

Ja, dank je!

Nu moet ik de id van mijn nomenclatuurtabel krijgen om deze taak met VBA te kunnen automatiseren.

Dit onderwerp kan je helpen: https://stackoverflow.com/questions/34087325/deleting-rows-in-bill-of-materials

De volledige macro wordt gebruikt om een regel uit de nomenclatuur te verwijderen, maar deze bevat de id

Interessant, dank je. Maar er wordt gezocht naar de id van een rij, niet naar de identifier van de tabel.

Ik heb een macro opgenomen van wat ik wilde bereiken met behulp van de functie "bindwaarde aan een cel" om te weten welke functies ik in VBA moest gebruiken. Het ziet er als volgt uit:

' C:\Users\fmaisonneuve\AppData\Local\Temp\swx9184\Macro1.swb - macro recorded on 12/21/17 by FMAISONNEUVE
' ******************************************************************************
Dim swApp As Object

Dim Part As Object
Dim boolstatus As Boolean
Dim longstatus As Long, longwarnings As Long

Sub main()

Set swApp = Application.SldWorks

Set Part = swApp.ActiveDoc
boolstatus = Part.ActivateView("Vue de mise en plan8")

Dim myNote As Object
Dim myAnnotation As Object
Dim myTextFormat As Object
Set myNote = Part.InsertNote("Repère : <TABLEOBJECT ID=""1189""   RECORD ID=""8""   COLUMN ID=""2""   COMPNAME=""Chassis-6@Nomenclature2/Tole_Essai4-1@Chassis""   COLNAME=""Rep.""   WELDMENTORDNUM=""-1"">" + Chr(13) + Chr(10) + _
        "Qté : <TABLEOBJECT ID=""1189""   RECORD ID=""8""   COLUMN ID=""4""   COMPNAME=""Chassis-6@Nomenclature2/Tole_Essai4-1@Chassis""   COLNAME=""<FONT style=B>Nbre""   WELDMENTORDNUM=""-1"">" + Chr(13) + Chr(10) + _
        "Epaisseur : $PRPVIEW:""Epaisseur"" mm" + Chr(13) + Chr(10) + _
        "Matière : $PRPVIEW:""Matiere""" + Chr(13) + Chr(10) + _
        "Protection : $PRPVIEW:""Protection""")
If Not myNote Is Nothing Then
   myNote.LockPosition = False
   myNote.Angle = 0
   boolstatus = myNote.SetBalloon(0, 0)
   Set myAnnotation = myNote.GetAnnotation()
   If Not myAnnotation Is Nothing Then
      longstatus = myAnnotation.SetLeader3(swLeaderStyle_e.swNO_LEADER, 0, True, False, False, False)
      boolstatus = myAnnotation.SetPosition(0.400401767151841, 0.446719946500758, 0)
      boolstatus = myAnnotation.SetTextFormat(0, True, myTextFormat)
   End If
End If
Part.ClearSelection2 True
Part.WindowRedraw
boolstatus = Part.ActivateSheet("Feuille1")
boolstatus = Part.ActivateView("Vue de mise en plan8")
End Sub

Om te automatiseren, moet ik de waarde die is gekoppeld aan "TABLEOBJECT ID" ophalen uit de eerder gemaakte nomenclatuur.

In feite kunt u in uw nomenclatuur een regelaanduiding en onderdeelnummer opnemen. Deze informatie moet worden gekoppeld aan de aangepaste eigenschappen van elke munt.

Door een annotatie op een deel van uw tekening te plaatsen, zelfs nadat u een tekening van uw assemblage heeft gemaakt, kunt u dus de eerder aangebrachte informatie terughalen.