Haal de namen van de onderdelen op in mechanisch gelaste

Hallo

Na het in elkaar zetten van een meubelstuk in mechanisch gelast, maak ik een plan van het geheel met een naam. In deze nomenclatuur krijg ik in de beschrijvingskolom de namen van mijn profielen (bijvoorbeeld: vierkante buis 50x50x2).

Dan ga ik terug naar mijn set om elk stuk van mijn set te bewerken. Dus ik gebruik de "save bodies" functie zodat SolidWorks alle onderdelen van mijn set in een map zal bewerken. Dit is waar het probleem om de hoek komt kijken, SolidWorks bewerkt wel alle onderdelen van mijn set, maar hernoemt ze niet willekeurig (bijvoorbeeld: Body24, Body25, Adjust/Extend 12, Mechanically Welded Element1, ...).

Dus mijn vraag is: hoe krijg ik een consistente onderdeelnaam?

Bij voorbaat dank.

SW15

Hallo, normaal gesproken worden de namen van de lichamen automatisch opgehaald:

Over het algemeen geef ik er de voorkeur aan om op een directe MEP van de mechanisch gelaste te blijven om te profiteren van de eigenschappen van de gelaste constructiemodule met zijn lijst van gelaste onderdelen in plaats van een assemblage en onderdelen opnieuw te maken

4 likes

Hallo

U moet naar de 3d gaan, eigenschap  van de gelaste mechanica, samenvatting van eigenschappen, beschrijving tabblad  en vervolgens de met de hand gekozen naam invoeren.

Moge de kracht met je zijn

mecano_soudee.jpg

Ja, ik ben het eens met wat je hebt gemarkeerd, dit is de methode die ik gebruik om mijn onderdelen te extraheren, maar mijn vraag is of ik SolidWorks bijvoorbeeld de namen van mijn profielen kan laten ophalen in plaats van deze willekeurige namen (mechanisch gelast1, kruisje1, ...)

Hallo

U moet naar de 3d gaan, eigenschap  van de gelaste mechanica, samenvatting van eigenschappen, beschrijving tabblad  en vervolgens de met de hand gekozen naam invoeren.

Moge de kracht met je zijn

mecano_soudee.jpg
1 like

Ja, ik heb mijn beschrijvingswaarden al ingevoerd om de naam te krijgen die ik wil, maar als ik mijn onderdelen afzonderlijk wil registreren, blijven de verkregen namen: Mechanisch gelast element ...

Hallo

Naar mijn mening, of je gaat naar je 3D, je hernoemt elk lichaam en het zal je voorstellen wanneer je gaat om de lichamen te registreren de namen die je hebt gegeven of wanneer je je lichamen registreert, je dubbelklikt op de automatische naam die het aan je toewijst, je hernoemt en je klikt op "opslaan.

Zie bijgevoegde afbeeldingen.

renommer_les_corps.pdf

Ja, maar op sommige assemblages overschrijd ik de 100 stuks, is er geen manier om de namen automatisch op te halen?

Hallo

Voor mij denk ik dat, gezien het feit  dat je begint met een mechanisch gelast multibody-onderdeel om op individuele onderdelen te eindigen, je noodzakelijkerwijs de schakels zo dode deel hebt.

Moge de kracht met je zijn.

Ik denk niet dat het haalbaar is. Als dat zo is, gaat het mijn kennis te boven, sorry.

In ieder geval kan ik je aanraden om bij je volgende concepties je lichamen direct een naam te geven om deze tijd aan het einde te besparen, aangezien deze tijdens de conceptie wordt verdeeld.

Goedenacht.

2 likes

Hallo

Goed nieuws in SW 2016 is het het geval, de beschrijvingen staan in de naam van de functie Functiebeheer en dus in de naam van de instanties als we exporteren in assemblage.

@+

2 likes

In SolidWorks 2016 is AutoRecover vernoemd naar de laatste functie die op de pijp staat

Om de buizen een naam te geven en een automatische naam te geven, creëer ik een materiaalverwijdering door de functie op dezelfde manier te benoemen als de naam die op de buis staat.

Voorlopig doe ik het handmatig. 

Ik had graag gezien dat het onderdeelnummer automatisch was, maar dat lijkt niet mogelijk te zijn.

In de tekening wanneer we de lijst met buizen maken, hebben we een lijst met een  artikelnummer "Nee. artikel"

dit betekent dat in 3D de profielen ook een nummer hebben.... Nee?

Is het mogelijk om dit soort informatie op te halen?