Materiaalspecifieke eigenschappen ophalen voor bestandseigenschappen

Hoi allemaal

Ik wilde weten of het mogelijk was om de specifieke eigenschappen van een aangepast materiaal op te halen om automatisch de eigenschappen van het bestand in te vullen, dat vervolgens het tekenblok zal vullen?

Bij voorbaat dank en een fijne dag,

capture.png

Hallo

Nee, dit is niet mogelijk in de SW (SelectMaterial) functies. Er is een hulpprogramma uit de myCADtools-suite dat aan uw verwachtingen voldoet. Zie beschrijving hier: https://help.visiativ.com/mycadtools/2021/fr/SelectMaterial.html

Vriendelijke groeten

3 likes

Hallo, het is heel raar omdat het lijkt alsof de eigenschappen die op dit niveau zijn ingevuld niet direct toegankelijk zijn vanuit SW (a priori alleen via macro's in VBA volgens de hulp).

Dus ik vraag me echt af waarom SW deze mogelijkheid heeft geboden om aangepaste eigenschappen in materialen toe te voegen (als het eigenschappen zijn, want het is niet erg duidelijk).

Om Visiativ een plezier te doen, die een tool heeft ontwikkeld die erin slaagt deze 'eigenschappen' te gebruiken?

2 likes

Ik zal waarschijnlijk om een kaartje vragen voor deze woningverhalen, ik zal u informeren.

1 like

Hallo @froussel,

De tools in de myCADtools-suite zijn allemaal het resultaat van een idee of behoeften die door gebruikers zijn gemeld. Ze zijn er inderdaad om het meeste uit SOLIDWORKS-functies te halen en soms, ja, een leemte op te vullen. Door middel van deze standaardontwikkelingen is het onze wens om het dagelijkse leven van de ontwerper voor zijn scherm te verbeteren en daarom staat het R&D-team altijd tot uw beschikking om de meer dan 50 tools van de myCADtools-suite te ontwikkelen.

Vriendelijke groeten

3 likes