Hallo
Het zit allemaal in mijn vraag, is er een manier om deze variabelen te herstellen, zie bijgevoegd bestand.
Bedankt
variable_mep_dnas_fichier_excel.doc
Hallo
Het zit allemaal in mijn vraag, is er een manier om deze variabelen te herstellen, zie bijgevoegd bestand.
Bedankt
Hallo
U kunt de MyCADTools INTEGRATION-tool doorlopen en een rapport genereren van een lijst met eigendommen. U krijgt een .csv bestand dat u in Excel kunt openen.
Wat is je doel? SolidWorks-onderdelen invullen met Excel of gewoon de eigenschappen van je bestanden opsommen in een werkmap?
Zijn de eigenschappen van uw bestanden opgenomen in de leden van het Europees Parlement of in de onderdelen en samenstellingen?
Ik heb een macro gemaakt die de onderdelen en samenstellingen uit een Excel-werkmap invult. Maar het vereist veel aanpassingen omdat ik het heb ontwikkeld volgens de bijzonderheden van ons gebruik. Als je geïnteresseerd bent, kan ik een tutorial maken.
Anders is het gemakkelijkst voor mij het SmartBom-hulpprogramma.
Hallo
Anders is het mogelijk door een aangepaste stuklijst te maken (met het bijbehorende sjabloon) en deze vervolgens te exporteren naar Excel (met een simpele rechtermuisklik op de stuklijst).
Of het nu in het onderdeel- of MEP-bestand is, ik wil variabelen ophalen om ze in een Excel-bestand weer te geven op basis van hun plannummer.
Lucas, heb je een voorbeeld om me te laten zien, ik begrijp het maar ik kan het me niet voorstellen.
Als u de MyCAdTools-hulpprogramma's hebt, kunt u SmartBom gebruiken.
Anders maak je in je tekening een nomenclatuur met de variabelen die je wilt ophalen. En dan zoals gezegd @.PL je klikt op de tabel en je slaat deze op onder eet in excel formaat.
Maak gewoon uw BOM-sjabloon die identiek is aan wat u wilt in Excel.
Bekijk deze tutorial voor het maken van een stuklijstsjabloon:
http://www.lynkoa.com/store/fr/tutos-formations/tutos/creer-ses-modeles-de-nomenclature.html
En vanuit SolidWorks hoef je alleen maar de stuklijst in de assemblage of tekening te plaatsen.
Het is niet om de onderdelen van een assemblage op te sommen, maar om alle onderdelen van een bestand op te sommen, alle onderdelen die ik en mijn collega in 2014 hebben getekend.
Inderdaad, voor een stuk zal het niet werken!
Sorry dat ik vanmorgen niet wakker was!
Er is hier een soortgelijk verzoek:
https://forum.solidworks.com/thread/44957
Sorry dat ik in herhaling val, maar SmartBom werkt op een map...
Ik heb wat je nodig hebt:
SMARTBOM (een van de hulpprogramma's van Axemble).
U stelt uw kolommen in op basis van uw eigenschappen
U selecteert de map
Je laat het hulpprogramma zijn ding doen
u exporteert naar Excel
En dat is het.....
Ik heb het al drie keer gezegd...:-)
@Mathieu,
Als je de nutsvoorzieningen hebt , is dit verreweg de beste oplossing.
Nee, nee. Ook geen probleem!
Allereerst is de vraag: Heeft u de MyCadTools-hulpprogramma's?
Ja, ik heb ze
Maar kan ik mijn configuratie op smartbom automatisch ophalen op excel zodat alle mensen toegang hebben?
Ja natuurlijk!
Dat is het principe van SmartBom. U selecteert alle variabelen die u in Excel wilt krijgen. U past uw sjabloon toe op de map die u wilt. En tot slot exporteer je het in Excel-formaat.
Ik raad de utility-training op de MyCadServices-site aan om de basis te leren.
http://www.mycadservices.com/store/fr/formation/mycadtools/utilitaires-smartbom.html
Als je hulp nodig hebt, laat het ons weten, we hebben het onder de knie!!!
Vergeet niet om uw tabelsjabloon (om uw eigendomstabel op te slaan) en uw project (waarbij rekening wordt gehouden met het tabelsjabloon en de opties van uw advertentie / of nomenclatuur) op te slaan.