Het eigendom van een tabel met basispagina's herstellen

Hoi allemaal

Ik zou graag willen weten of het mogelijk zou zijn om zowel de naam van de sjabloontabel als de naam van de plaatwerkparameter op te halen in de Solidworks-eigenschappen. Ik wil ze graag gebruiken zodat ik ze op mijn kaart kan weergeven.

Bij voorbaat dank

gabarit_de_tolerie.png

Goedenavond

Er is geen functie waarmee u deze waarde native kunt ophalen in Solidworks.

U kunt echter een macro gebruiken om deze waarde te vinden en naar de aangepaste eigenschappen te schrijven.

De macro die ik heb bijgevoegd, zoekt naar de lijst met gelaste onderdelen, gaat op zoek naar de lichamen, controleert of het plaatwerk is.

Als het plaatwerk is, halen we de functies op die het lichaam hebben gemaakt, controleren we of het een plaatwerkfunctie is.

Als dit het geval is, halen we de eigenschappen van de functie op en schrijven we de parameter waarin we geïnteresseerd zijn in de aangepaste eigenschappen van het lichaam van de lijst met gelaste onderdelen.

Het is op deze manier ook mogelijk om de K-factor, de dikte, de buigradius, enz. te herstellen.

In een MEP hoeft u alleen maar een lijst met gelaste onderdelen te plaatsen en de kolom toe te voegen die naar de eigenschap "UsedBendTable" verwijst.

Vriendelijke groeten.

getbendtablespecification.swp
2 likes

Dank u Yves.T voor uw antwoord, het werkt!

Is het mogelijk om ook de naam van de plaatwerkparameter op te halen (zoals in de bijgevoegde schermafdruk)? Omdat ik beide stukjes informatie nodig heb op mijn plan.

gabarit_de_tolerie.png