Hallo
De namen van mijn Solidworks-documenten hebben de vorm 1_2_3_4. Alle woorden worden gescheiden door een _.
Ik wil graag de string 2_3 (in het voorbeeld) ophalen met behulp van een eigenschap, d.w.z. het eerste en laatste woord verwijderen. Wetende dat de naam van mijn document is samengesteld uit een variabel aantal woorden: 1_2_3_4_5 of 1_2_3_4_5_6 of enz...
Heb je een idee?
Vriendelijke groeten
Je moet het proberen met de tekenreeksoptie door de optie tekens herstellen tot n te nemen en vervolgens de splitsingsoptie.
Aan de andere kant, aangezien u meerdere scheidingstekens heeft om uw nieuwe woning te krijgen, moet u dit mogelijk in verschillende stappen doen.
Voer een paar tests uit op documenten die u maakt en kijk wat er gaandeweg gebeurt.
Maar in het idee denk ik dat je een splitsing moet gebruiken voor veld 2, een andere voor veld 3 en je voegt alles samen.
Tenzij het je lukt om het in één stap te doen
1 like
Hallo
Gebruik 2 tekenreeksen met de optie Splitsen en vervolgens een aaneenschakeling, ik heb een Word-bestand met screenshots voor je gemaakt.
Fijne dag
Mick
param_smart.docx
2 likes
Blijkbaar was @sbadenis sneller :)
Ik had er helaas over nagedacht, aangezien mijn aantal woorden variabel is, het is ingewikkeld.
Want in mijn voorbeeld 1_2_3_4 moet ik nog steeds rekening houden met de eventaliteit, anders zou het 1_2_3_4_5 zijn.
Ik zou dus 3 gesplitste functies moeten uitvoeren (voor 2, voor 3 en voor 4), maar als ik SmartProperties hergebruik voor een kamer in 1_2_3_4, zou de 4 in aanmerking worden genomen in mijn aaneenschakeling.
In dit geval neem je in plaats van spugen de functie aan het begin in plaats van splitsen en dan de functie aan het einde.
Wat functie geeft aan het begin, sluit je het begin uit tot _
1_2_3_4_5_6
wat 2_3_4_5_6 geeft
dan aan het einde
die geeft
2_3_4_5 of 2_3 bijvoorbeeld 1_2_3_4
Met aan het begin of aan het einde komt hij op zoek naar wat er voor of na het eerst gekozen personage is dat hij tegenkomt:
dus voor 1_2_3_4_5
aan het begin 1_
aan het einde _2_3_4_5
1 like
Effectief, na het proberen, houdt het rekening met de 1e scheider, die net na de 1 in ieder geval.
Ik ben bang dat er op dit moment geen werkende oplossing is.
Aan de andere kant doe je in ieder geval een verzoek aan de hotline via een ticket dus als er geen oplossing is, kan er een verzoek tot verbetering worden gedaan.
Ten slotte is er de macro-oplossing die bijvoorbeeld via execute in de slimme wordt gelanceerd, maar nu kan ik je niet meer helpen in vba!
Oké, toch bedankt voor je antwoorden!