Een lege variabele ophalen uit Excel om notities te maken

Hallo

Ik heb een ietwat ingewikkelde vraag te stellen over een familie van kamers die een gegradueerde liniaal aanstuurt via notities die zijn ingevoerd in aangepaste eigenschappen.
Ik gebruik deze functie in de Excel van de artikelfamilie (aan het einde van de vergelijkingsverwerking): =IF(OF(ESTERROR($Y$64);$Y$64=""); ""; CTXT ($Y $ 64; 2; NIET WAAR))
Het stelt me in staat om al dan niet een diploma weer te geven dat er als volgt uitziet: 32.25.
Ik ben geen expert en deze formule is stap voor stap gedaan om te krijgen wat ik wilde.

Op dit moment heb ik het resultaat dat ik wil, maar er is nog steeds een probleem, wanneer de vergelijking een vals resultaat geeft, vraag ik om een "lege" notitie weer te geven, vandaar de aanhalingstekens in de vergelijking (vóór de CTXT...).
Maar wanneer SolidWorks void ophaalt uit een aangepaste eigenschap, is het resultaat ($Erreur) dat het vervolgens in mijn notitie gaat en het in de CAD weergeeft.

Wat ik wil is dat het niets weergeeft, mijn cijfer heeft geen inscriptie, dus het resultaat is leeg, niet ($Erreur).
Ik weet niet of het me gelukt is om mezelf verstaanbaar te maken, want het is niet gemakkelijk uit te leggen...

Hallo

Ik denk dat het plaatsen van een punt of een spatie niet mogelijk is, probeer "" te vervangen door CAR(0), wat het volgende geeft:
=ALS(OF(ISTERROR($Y$64);$Y$64=""); AUTO(0); CTXT ($Y $ 64; 2; NIET WAAR))

Het was een goed idee, ik heb het uitgegraven door het te proberen met het 160-teken, de 32, enz... Maar niets helpt, het geeft niet het gewenste resultaat.
Ik vraag me af of er een optie is in SolidWorks om de fout van een lege aangepaste eigenschap te negeren en gewoon niets te schrijven.
Ik heb gezocht, maar kon deze optie niet vinden.

Prikt de verfransing van de code in de ogen x_x

Voor solidworks normaal gesproken geen probleem als de woning leeg staat. (Ik heb delen waar dit het geval is en geen vergissing.

Voor Excel ter informatie (Bron: https://nebuleuse-bougies.com/comment-ecrire-cellule-vide-dans-une-formule-excel-3879):

Hoe maak ik een lege Excel-cel?

Als de waarde nul is, gebruikt u een formule die lijkt op de volgende om een lege cel te retourneren: = ALS (A2-A3 = 0 ; â€â€; A2-A3) Zie het artikel: Hoe bel je iemand?

Hoe bereken je lege cellen? Om het aantal lege cellen te tellen, gebruikt u gewoon de NB-functie. WIT van Excel. Meer details: Lege tekst (= "  ") wordt beschouwd als een leeg vak (geen waarde), hoewel het niet echt leeg is.

Dus ik denk dat je "" moet vervangen door " "

Ik heb in de vergelijking "" vervangen door "" en het resultaat is vreemd.
SolidWorks houdt de waarde in het geheugen die het zou hebben weergegeven als er geen fouten waren en in plaats van "niets" of ($Erreur) weer te geven, geeft de software een waarde van 32.75 weer.
Dus dat is helemaal niet goed ^^.

Hallo

Zie met ISBLANK() en Null

1 like

Als ik naar je formule kijk, begrijp ik het nut van de OR niet.

Met deze formule wordt het getal met decimalen of een lege cel weergegeven als de vergelijking onjuist is:

A1=#DIV/0! (om de fout weer te geven of A1=123.456789

A2=ALS(TERREUR(A1); " "; CTXT(A1; 2; NIET WAAR))

En waarom CTXT er is de afrondingsfunctie die uw waarde in cijfers houdt:

A2=ALS(TERREUR(A1); " "; AFRONDING (A1; 2))

Om te testen ben ik overgestapt op A1  in plaats van $Y $ 64 en het lijkt functioneel te zijn.

Ik mis in ieder geval iets (met de OK)

Sbadenis,

Zoals ik heb uitgelegd, ben ik verre van een expert in Excel-formules, ik maak mijn formules door te testen, dus het kan zijn dat de formule uiteindelijk niet standhoudt in termen van netheid van de codering.
De CTXT is echter maar om één reden nuttig, wanneer ik deze vervang door AFRONDEN en de aanduiding van de 2 cijfers achter de komma rondt SolidWorks automatisch de getallen af die eindigen op een 0.
We eindigen met een 32,9 in plaats van 32,90 (die ik nodig heb). 
Voor de OR begin ik me het "waarom" niet meer te herinneren, ik weet alleen dat het reageerde op een andere fout in mijn formule (het is waarschijnlijk mogelijk om het te verwijderen en anders te doen).
Dit lost het probleem niet op, SolidWorks blijft "($ERREUR)" weergeven wanneer het een lege aangepaste eigenschap ophaalt en deze aan mij laat zien in mijn notities :(

Hetzelfde probleem ook in een familie van delen: wanneer je een formule schrijft, verandert de " " in niets en zet de noot die eigenschap gebruikt in de fout.

Ik begrijp het probleem nu beter...