Ik ben op zoek naar de opdracht om in mijn SolidWorks-macro te gebruiken om in een variabele de waarde van een dimensie op te halen, maar zoals deze is ingesteld (met hetzelfde aantal decimalen) door de dimensie op te geven in de vorm "D1@Esquisse1@199999.SLDPRT".
Als u mij een oplossing kunt voorstellen, dank ik u bij voorbaat.
GetSystemValue2 retourneert 0,11092358101119 in meters, terwijl GetValue2 110,92358101119 in mm retourneert , wat beter is, maar hoe zorg je ervoor dat de opdracht 110,92 retourneert, met inachtneming van de keuze "Eenheidsnauwkeurigheid" die is gedefinieerd in de dimensie-opties?
En hoe definieer ik de naam van de dimensie ("D2@Esquisse1@@NomConfig@199999.SLDPRT") waarvan ik de waarde wil ophalen?
Ga als volgt te werk om de gewenste afmeting te selecteren:
boolstatus = swModel.Extension.SelectByID2("D2@Esquisse1@199999.SLDPRT", "DIMENSIE", 0, 0, 0, Onwaar, 0, Niets, 0) Stel swSelMgr = swModel.SelectionManager in Stel swDispDim in = swSelMgr.GetSelectedObject6(1, 0) Stel swDim in = swDispDim.GetDimension Debug.Print swDim.GetValue2("") 'Voeg de configuratienaam in tussen de ""
Om het weer te geven met een waarde tot 2 decimalen, moet u een behandeling toepassen op de geretourneerde waarde (SW retourneert de volledige werkelijke waarde en niet afronding volgens de parameters)