Eigenschapswaarde ophalen

Hallo

Dsl, ik heb niet al te veel tijd om door te brengen op het forum deze dagen. veel werk
Ik zit vast met een probleem
In de eigenschappen van een lijst met gelaste onderdelen probeer ik twee eigenschapswaarden samen te voegen.
Voorbeeld:
Ik heb een "ho" eigenschap waarde "ding"
en in het onroerend goed "dingetje" wil ik de waarde van "hi" + "bidule" terugkrijgen

Ik heb geprobeerd de waarde $PRP:"Hi" in "Thingy" in te voeren om de waarde van "Hi" te krijgen, maar het werkt niet

Heeft u een aanknopingspunt alstublieft

Bij voorbaat dank

2 likes

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/la-concatenation-de-proprietes-dans-solidworks-aout-2014

Je zult je antwoord moeten vinden

@+ ;-)

3 likes

Bedankt voor je antwoord, maar ik heb dit al geprobeerd, maar het werkt alleen in de klassieke eigenschappen, maar niet in de eigenschappen van een lijst met gesoldeerde onderdelen.

Ik kan de waarde van een woning die in een lijst van gelaste onderdelen staat, niet terugkrijgen

1 like

Hallo

En als u met de rechtermuisknop op elk van uw items klikt en vervolgens op eigenschappen klikt en u vult uw persoonlijke eigenschappen in (scherm bijgevoegd) die u vervolgens ophaalt uit uw lijst met gelaste onderdelen

sans_titre.jpg
3 likes

Laat ons de waarden zien die u niet kunt herstellen

schermen zijn welkom ;-)

2 likes

Hier is een screenshot
in feite zou ik graag de waarde van de eigenschap Type in de eigenschap DESCRIPTION willen krijgen om deze samen te voegen met iets anders

capture.png
2 likes

AC-testen

maar u kunt alleen aangegeven waarden samenvoegen

Doe een test

Wachten op een reactie @+

Hallo, mijn antwoord zal je helemaal niet helpen, maar ik hou van de manier waarop je je probleem hebt opgesomd! :) je neemt "hallo" wat de waarde "ding" heeft enz...

Uitstekend! Grappig maar duidelijk! Ik zou het idee stelen! 

Vriendelijke groeten

3 likes

Excel - Gegevens samenvoegen

Excel - Using the CONCATENATE functionONSExcel - Concaténer des donnéesFRExcel - Concatenar dadosBR

december 2016

Aaneenschakeling van gegevens

Meerdere gegevens samenvoegen in één expressie 

Objectief

In een spreadsheet is het: 

Combineer meerdere gegevens in één expressie
Deze gegevens worden op verschillende plaatsen geplaatst (waaronder in verschillende bladen van hetzelfde bestand) en we willen ze samenvoegen tot een groep woorden of een zin. 

Methode (formule)

De methode is eenvoudig, ook al is de technische term onaangenaam!

• In kolom A heb ik een lijst met achternamen, in kolom B de bijbehorende voornamen en in C het registratienummer.
  • Als ik in cel D2 de formule =A2&B2 zet, wordt deze bijvoorbeeld weergegeven als "SMITHAbelard".
  • Als ik de formule corrigeer door =A2&" "&B2 " in te voeren, zie ik "DUPONT Abelard".
  • Als ik in cel E2 de formule =A2&B2&C2 invoer, wordt deze weergegeven "DUPONTAbélard804".
  • Als ik de formule corrigeer door =A2&" "&B2&" N° "&C2 in te voeren , wordt "DUPONT Abélard N° 804" weergegeven.

Schrijven met de

In plaats van het ampersand & te gebruiken, kunnen we prozaïscher de CONCATENER() functie gebruiken die precies hetzelfde resultaat geeft...  
De bovenstaande vier formules zouden respectievelijk worden geschreven

• =SAMENVOEGEN(A2; B2)
  • =SAMENVOEGEN(A2; " "; B2)
  • =SAMENVOEGEN(A2; B2; C2)
  • =SAMENVOEGEN(A2; " "; B2; "Nee."; C2)

Gebruik in een basis

Als ik aan mijn werkblad toevoeg, in cel X1, wordt de zin " vermeld onder het nummer ", 
en als ik in F2 de zin "SMITH Abélard staat vermeld onder het nummer 804" wil weergeven, herhaal dan dezelfde actie in kolom F, ik heb de keuze tussen de formules:

• =A2&" "&B2&" wordt ingevoerd onder het nummer "&C2
  • =SAMENVOEGEN(A2; " "; B2; " wordt ingevuld onder het cijfer "; C2)
  • =A2&" "&B2&$X$1&C2
  • =SAMENVOEGEN(A2; " "; B2;$X $ 1; C2)

en als ik de naam "afno" instel voor cel X1,

• =A2&" "&B2&afno&C2
  • =SAMENVOEGEN(A2; " "; B2; Afno; C2)

deze zes formules kunnen zonder problemen worden gekopieerd, waarbij Excel zorgt voor de aanpassing van de verwijzingen van de formules. 

Soorten gegevens die kunnen worden gebruikt

Het resultaat van de aaneenschakeling is een tekst
De gegevens worden daarom eerst omgezet in tekst voordat ze end-to-end worden gezet. 
Zo verliezen we ALLE specifieke weergaveformaten: percentage, decimalen, datums, tijden, telefoon, sociale zekerheid... Alle numerieke waarden in het standaardformaat. 
Dit gezegd hebbende, en zoals deze voorbeelden laten zien, kunnen we hieraan toevoegen

• van de celinhoud
    • aangeduid met celreferentie: A2
    • aangeduid met de naam die voor de cel is gedefinieerd: AFNO
  • tekstuitdrukkingen tussen aanhalingstekens: " N° "
  • Nummers in standaardformaat: 804.

Praktijkvoorbeelden

• 1- Titel, achternaam en voornaam samenbrengen in één aanduiding
  • 2- Verzamel straat, postcode en stad in één adresregel
  • 3- Zorg voor een beleefde begroeting door de titel en de naam op te nemen
  • 4- Maak een direct mail-veld met een zin als "De jonge Abélard is 7 jaar oud".
  • 5- Het omzetten van een getal in een string door het aan te eenschakeling te voegen met een lege string, bijv. . =A1&"" is het equivalent van =TEKST(A1; "Standaard" ): Dit is een snelle methode om formaatverschillen in beschadigde databases op te lossen (geassocieerd met speciaal kopiëren/plakken, waarden

Dank u voor uw antwoord
De afbeelding is een beetje klein (moeilijk te lezen)
maar van wat ik je zie doen:
$PRP:"Materiaal" - $PRP:"Gewicht" en de evalueerwaarde komt goed overeen
Aan de andere kant doe je dit in de klassieke custom eigenschappen van een kamer
Dat is wat ik in dit geval aan het doen was en ik ben het inderdaad met je eens dat het werkt
Aan de andere kant, als je hetzelfde doet in de eigenschappen van een lijst met gesoldeerde onderdelen, werkt het niet
Waarvoor??? Ik kan het niet begrijpen
Alsof we het niet konden...

Ik zal screenshots voor je plaatsen

propriete_perso_classique.png

Hier is een schermafbeelding in een lijst met gelaste onderdelen

proprietes_perso_-_liste_de_pieces_soudees.png

Kijk naar je kapitaalruimtes?

Hallo

Kijk daar; Het is vrijwel hetzelfde. Ik heb een formulesjabloon gezet om de eigenschappen op te halen, kijk ik heb een bijlage met het herstel van de verschillende eigenschappen om een opmaak te maken. Neem het stuk uit een van mijn laatste berichten

http://www.lynkoa.com/forum/solidworks/solidworks-text-dymamique

Of anders is er dit:

http://www.lynkoa.com/forum/import-export-formats-neutres/concaténer-du-texte-dans-les-familles-de-pièces-solidworks

Uit mijn hoofd denk ik dat de hotline me vertelde dat de eigenschappen van een lijst met gesoldeerde onderdelen niet concateerbaar zijn (SW-bug), dat is voor de sw2014-versie.

Ik wilde de dikte van het plaatwerk samenvoegen (ophalen uit de lijst met gelaste onderdelen met een andere waarde) en het werkte ook niet.

@gt22 Ik heb geen spatieproblemen of spellingsproblemen

@ac cobra denk ik niet dat het probleem voortkomt uit de aaneenschakeling, want als ik probeer de waarde van een eenvoudige eigenschap te herstellen, is het resultaat identiek.
Bovendien gebeurt de aaneenschakeling niet zoals in Excel. nou ja, ik vloog alleen maar over.
Ik ga nog steeds in meer detail kijken naar wat je me hebt gepost.

@sbadenis het resultaat is hetzelfde zonder aaneenschakeling

Hallo

Waarom maak je geen nep-schets waarvan de lengte zou zijn = om te trick+bidule.all die nog te doen zou zijn om deze waarde op te halen uit de eigenschappen.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes

@OBI WAN kan ik dat niet doen omdat het niet om numerieke waarden gaat

Nou, tijdens het graven merkte ik dit op
Wanneer ik "Naam van mijn eigendom" $PRP in de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen, krijg ik de waarde van de eigenschap "Naam van het eigendom" die in de klassieke aangepaste eigenschappen staat en niet degene die wordt gevonden in de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen

dus ik denk dat het het "$PRP" commando is dat niet de juiste moet zijn
Ik zag een andere naam op het net, maar ik kon het niet aan de praat krijgen "$PRPWLD"

2 likes
Om deze vraag te beantwoorden is er een tutorial gemaakt.
Volg deze link om toegang te krijgen tot deze tutorial:
TEKST SAMENVOEGEN IN DE LIJST MET GELASTE MECHANISCHE ONDERDELEN
2 likes

Zie deze link:

http://content.lynkoa.com/forum/mises-en-plan/propri%C3%A9t%C3%A9-avec-longueur-flanc-et-largeur-flanc?page=1

of deze

http://www.lynkoa.com/forum/3d/annotation-fond-de-plan