Aangepaste eigenschappen van een materiaal ophalen in een onderdeelparameter

Hallo

Ik wil de waarde van een aangepaste eigenschap van een materiaal dat is toegewezen aan een SLW (2016) model ophalen in de waarde van een parameter van hetzelfde model.

Wat is de uitdrukking die moet worden gebruikt?

Bedankt

CDLt

Arnaud Fontaine

Hallo

Op het eerste gezicht van SW2016 help: U kunt eigenschappen extraheren met behulp van API-aanroepen

http://help.solidworks.com/2016/french/solidworks/sldworks/HIDD_DLG_MATEDITTAB_CUSTOM.htm

Dus ik denk dat het niet direct toegankelijk is in eigendom.

Hallo

U hebt de materiaaleigenschap al aangemaakt, u kunt er geen twee hebben, er is slechts één mogelijk materiaal aan een onderdeel toegewezen, anders moet u het met de hand invoeren

@+

Hallo

Dank u voor uw antwoorden,

Is het anders, om het eenvoudiger te maken, mogelijk om de beschrijving van het materiaal op te halen (zie screenshot)?

Hallo

Dat kan met de tools myCADtools, SelectMaterials en SmartProperties die het mogelijk maken.

In beide gereedschappen wordt bij het selecteren van een materiaal het toegepast op het document en worden alle aangepaste eigenschappen van het materiaal gekopieerd naar de documenteigenschappen.

A+

Ik heb een verzoek ingediend voor verbetering in deze zin en de SPR 969590 is gemaakt, maar op dit moment is er geen feedback over dit onderwerp. Het voordeel is dat deze vraag naar verbetering vrij is van elk gebruik van tools van derden of ontwikkelaars.

A+

1 like