in Solidworks heb ik een staaf die is gemaakt via een puntenwolk en voor de behoeften van het proces moet ik deze rechttrekken (net als de kolf) om de markeringscoördinaten te extraheren, omdat dit wordt gedaan vóór het buigen van de staaf.
Het hangt allemaal af van de kwaliteit van de stuurpen die eenmaal in een onderdeel is getransformeerd en het aantal bochten in verschillende richtingen. Persoonlijk zou ik door een 3D-spline gaan in plaats van de neutrale vezel. Het is vrij eenvoudig om de positie van de neutrale vezel aan de kant te zetten. Zodra de spline is omgezet in een traject, weten we direct de afmeting tussen het uiteinde van de staaf en de positie van de markering. De nauwkeurigheid hangt af van het geweld van de ellebogen, als het een spaghettivorm is zonder een gewelddadige elleboog, werkt de methode die ik voorstel heel goed.
Hallo, bedankt voor het antwoord, het is inderdaad een vrij zachte kromming. Wat u voorstelt, stelt me in staat om alle componenten van dit object te behouden? (Diameters, markeringen en afschuining). Of is het gewoon een lezing van de kust?
Zolang we geen beeld van het toneelstuk zien en vooral geen beeld van de boom van de schepping, kunnen we niets ernstigs zeggen. Als het onderdeel perfect is of als het slecht gebouwd is met bijvoorbeeld slecht gestikte oppervlakken (oorspronkelijk stikwolken) Plaats afbeeldingen of het stuk.
De techniek die ik voorstel is in een 3D-schets, dus het raakt het oorspronkelijke ontwerp helemaal niet.
Vriendelijke groeten
PS: je hebt het over componenten van dit object, ik heb het liever over functies maar ach ;-)
@tous als je een techniek hebt om een spline3D direct te dimensioneren zonder een traject te doorlopen, zou dat in dit geval erg handig zijn. Ik heb een andere techniek, maar die hangt af van de mate van precisie die wordt gezocht voor de lengte van de lijn en de aard van de rondingen (hier bekend als zacht)