Ref tekening

Hallo

Ik ben op zoek naar de macro of hulp bij het maken van een macro.
We kopiëren regelmatig stukken van de ene koffer naar de andere en niet altijd op een nette manier met "Composition to go". Als de tekening met het onderdeel is gekopieerd en vervolgens is hernoemd zonder de verwijzing naar het nieuwe onderdeel te geven, krijgen we het nieuwe vlak dat naar het oude onderdeel zal verwijzen. Begin van de problemen
Ik wil graag de referentie van de tekening ophalen, om deze weer te geven (voor controle) of om deze te kopiëren naar een tekstbestand voor handmatige controle. Dan pas ik het aan tot een montage of rugleuning.
Heb je aanknopingspunten?
Bedankt.

A+

Hallo

Als je op zoek bent naar een schone opname, raad ik je aan om mijn "opslaan als" tutorial te downloaden die beschikbaar is op Lynkoa:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/macro-enregistrer-sous-avec-solidworks

Zou je anders wat  meer kunnen uitleggen wat je wilt? Hoe herstel je? Toon waar? Van het SolidWorks-onderdeel of de assemblage?

1 like

je hoeft alleen maar een notitie toe te voegen aan je basiskaarten met: $PRPSHEET:"SW-File Name"

Dit toont u de naam van de kamer die wordt gebruikt in de plattegronden.

1 like

Hallo

Nadat u al uw onderdelen en de tekeningen een andere naam hebt gegeven, opent u de kamer en klikt u met de rechtermuisknop en selecteert u vervolgens Tekening openen en daar zoekt de kamer naar de tekening met dezelfde naam en maakt de link daarin opnieuw.

ouverture_mise_en_plan_par_la_piece.docx

Hallo

Ik begrijp het niet, maar als je je onderdelen en je plannen tegelijkertijd  wilt nemen, zorg er dan voor dat de 2d en 3d in dezelfde map staan. Maak vervolgens uw compositie, controleer de bijgevoegde tekeningen en hernoem vervolgens uw onderdelen en samenstellingen. Op deze manier  zullen je nieuwe stukken op je nieuwe vliegtuigen staan.

Moge de kracht met je zijn.

compo.jpg

Hallo

Dank u allen voor uw antwoorden.

Klassiek gebruiken we de take-away compositie, maar soms worden stukken haastig gemaakt omdat ze heel dicht bij elkaar liggen.

Als de persoon de tekening kopieert, deze hernoemt, maar de link van de referentie niet corrigeert, is het de bazzard, Voorbeeld: de 2 assen hebben dezelfde vorm, alleen de lengte die varieert met 10 mm en daar zien we de fout niet....

Het is dus net voordat de productie begint om een controle uit te voeren op het planbestand.

Dus ik ben op zoek naar een batchverwerkingstechniek, of een macro die het doet, of de naam van de variabele  die overeenkomt met de naam van de referentie.

Bedankt.

A+

OK 

Als je snel wilt controleren wat er op het plan staat, zet je de muis op een weergave zonder iets aan te raken, wacht je 2 seconden en de naam van je kamer verschijnt als bij toverslag.

Moge de kracht met je zijn.

capture2.jpg
1 like

Hallo

Ik kan onder SW de naam van de variabele die de naam van het bestand als referentie opslaat, niet vinden.
Ik raak een beetje verdwaald in de help, toen ik eenmaal in de SW-help een grafisch document vond met alle eigenschappen van de verschillende SW-objecten. Kan iemand me helpen het te vinden of me de naam van de variabele geven?
Bedankt.

A+

Bedankt allemaal voor de aanwijzingen, maar dat is het, ik heb net een beetje een antwoord gevonden in de voorbeelden van de hulp...
Document ophalen waarnaar wordt verwezen door voorbeeld van tekeningweergave (VBA)
En het werkt op één niveau, :D nu moet het me alleen nog lukken om het te automatiseren.... Open een bestand uit een lijst, activeer en selecteer een weergave, lees vervolgens de waarde, sla deze op in een ander bestand.... bijna niets :oops:
Nogmaals bedankt voor de verschillende leads.
A+