Hallo allemaal,
Ik heb bestaande onderdelen met sleufgaten, ik wil schroeven invoegen via spanningsreferenties, hoe stel ik de spanningsreferenties voor een sleufgat in? met een tangentie? Maar hoe centreer je het?
Bedankt
Hallo allemaal,
Ik heb bestaande onderdelen met sleufgaten, ik wil schroeven invoegen via spanningsreferenties, hoe stel ik de spanningsreferenties voor een sleufgat in? met een tangentie? Maar hoe centreer je het?
Bedankt
Hallo
U kunt vlakke vlakken in de langwerpige plaatsen en vervolgens beperkingen aanbrengen tussen de vlakken van de langwerpige en die van de schroeven.
Vriendelijke groeten.
Fred
Hallo Maximus
Je stelt min of meer dezelfde vraag als in je vorige functie, waar je gaandeweg bijna je definitie hebt veranderd.
De oplossing die ik je in de vorige post heb voorgesteld (als we niet strikt op de beperkingsreferentie blijven) blijft naar mijn mening geldig, maar het lijkt niet bij je te passen.
Ik denk dat je het hebt getest! Als dat niet werkt, kun je ons zeker vertellen waarom. Het zou in ieder geval de forumgemeenschap ten goede komen.
Vriendelijke groeten
Hallo fred :-)
Wat u voorstelt is geldig op de enige voorwaarde dat we gecentreerd blijven in de langwerpige (dus zonder speling in de richting van de lengte).
Als je het spel wilt hebben (het is de roeping van een langwerpige) heb je 3 beperkingen nodig, vandaar het voorstel dat ik eerder deed in de andere post van maximus.
Als maximus afstand doet van de longitudinale speling, dan zijn twee beperkingen inderdaad voldoende omdat je het probleem dan reduceert tot het equivalent van een boring en de cilindrische schroef (Coaxiaal + (gezicht onder kop en beplating op plaatwerk). Behalve dat de beperkingen op twee niveaus zouden zijn.
Dit betekent dat we ons meer zorgen zouden maken over het feit dat het langwerpig is als we het CQFD-longitudinale positioneringsspel opgeven. ;-)
Vriendelijke groeten
Hallo ZOZO,
Dus ik vermoedde dat mij zou worden verteld, het is niet dezelfde vraag, in mijn andere post vraag ik hoe ik deze of gene spanningsreferentie moet kiezen bij het invoegen van een onderdeel in de assemblage (om het in een sleufgat of in een glad gat te plaatsen).
In dit bericht is het om te vragen welke beperkingsreferentie moet worden gebruikt om een schroef in een langwerpig gat te steken (om de andere niet te laten rotten en het gemakkelijker te vinden voor degene die zal zoeken, ik heb ook geantwoord voor de raaklijn in een langwerpige)
Hoi Fred, bedankt voor je antwoord, het probleem is dat we honderden van deze onderdelen hebben met langwerpige stukken, als we een vliegtuig in elke langwerpige zouden moeten plaatsen, zou het te lang zijn.
Hallo
In één stap lijkt het me moeilijk...
Om een schroef in een sleufgat te centreren, kunt u een samenvalbeperking toevoegen tussen de as van uw schroef en de middelste as van uw sleufgat, op voorwaarde natuurlijk dat u de sleufgatfunctie (rechte groef) hebt gebruikt om deze te maken, dus:
- Stap 1: Geef de assen weer.
- Stap 2: Plaats de schroef op het vlak bij het sleufgat.
- Stap 3: Installeer het samenvallen tussen uw schroef- en groefassen.
- Stap 4: Je schroef wordt gecentreerd in je groef.
Het duurt ongeveer 2 seconden om zo'n schroef te plaatsen.
Vriendelijke groeten
En als u niet wilt dat uw schroef gecentreerd is, plaatst u uw schroef ernaast, selecteert u een binnenzijde van uw sleufgat, vervolgens het oppervlak van uw schroefkop en kiest u de groefspanning:
En plotseling dwaalt je schroef in je groef, maar alleen erin...
Vriendelijke groeten
Hoi Roger, bedankt voor je tips, helaas zijn niet alle langwerpige lengtes gemaakt met de groeffunctie, dus ze hebben niet allemaal een gecentreerde as.
Als ik momenteel mijn 50 schroeven heb om in 50 gladde gaten te plaatsen, is het geweldig, met de beperkingsreferenties gaat het erg snel, maar zodra het een langwerpig gat is (en ik kan er ook 50 hebben) kost het me waanzinnig veel tijd om alles te centreren, ik ben al min of meer bezig met je techniek (ik zet de schroef in de buurt, dus ik heb al een toeval en ik doe daarna een groefbeperking), maar het kost nog steeds veel tijd (ik kopieer met de beperkingen dat het een beetje helpt, maar het is nog steeds veel langer dan het direct leggen van de schroef die zichzelf in de langwerpige zou kunnen centreren).
Ja, maar in één stap lijkt het me echt moeilijk...
En de truc van de middelste as van het sleufgat is slechts matig goed, maar gemakkelijker om zichtbaarheidsredenen, normaal gesproken zou men een samenvalspanning moeten vinden tussen de onderkant van de schroefkop en het lagervlak op het werkstuk met het sleufgat plus een groefspanning tussen het sleufgat en de schroef plus een concentriciteit tussen de schroef en de schroefdraad die zich op het deel achter het deel met het sleufgat moet bevinden. De enige spanning die kan worden vergeten, is die van de groef volgens de spanningen tussen de andere delen, dus theoretisch zouden we, in plaats van de middelste as van de groef te nemen, de as van de draad moeten nemen voor de spanning van samenvallen met de as van de schroef.
Vriendelijke groeten