Parameterinstelling: Lasmassa per lengte-eenheid

(SW2019 Sp5.0, Windows 10)

Hallo

Ik kan de parameter ''Lasmassa per lengte-eenheid'' die toegankelijk is via de eigenschappen van de lassubmappen niet aanpassen

_ Inderdaad, alleen met behulp van de pijlen omhoog en omlaag kunt u de standaardwaarde  van 1.000000 kg/lengte-eenheid wijzigen.

_ Ook het typen van een waarde is mogelijk, maar niet gevalideerd. (hoewel tussen 0 en 100000000)

_ Bovendien kan de waarde alleen een geheel getal zijn.

Heeft u een oplossing?

Zijvraag:

Is er een configuratiebestand om de lineaire massa's van al mijn hoeksnoeren standaard in te stellen?

Dank u voor uw hulp.

capture.jpg

Hallo

Probeer komma in plaats van punt om decimalen te scheiden. Het zou goed moeten zijn.

Hallo

De komma was niet de oplossing.

Door de eenheid ("kg") die standaard in het invoerveld is toegevoegd te verwijderen, werkt het echter wel.

(met de "." als scheidingsteken)

Heb je een antwoord of een aanknopingspunt voor mijn nevenvraag:

Is er een configuratiebestand om de lineaire massa's van al mijn hoeksnoeren standaard in te stellen?

Bedankt.

1 like

Om verder te gaan, heb ik een standaardsjabloon gemaakt: het lukt me om een SLDASM-bestand te maken met lassubmappen voor verschillende lasformaten.

Maar alleen van een reeds gemaakte gelaste monteur waarop ik alle componenten (en daarmee de lasnaden) wis.

Aan de andere kant kan ik geen andere soldeersubmappen toevoegen. (van een andere maat bijvoorbeeld)

Ook heb ik echt een gemakkelijker bij te werken oplossing van het bestandstype met standaardinstellingen nodig. (txt-bestandstype)

Dank u voor uw hulp.