Instellingen Opties verdwijnen

Hallo.

Voor persoonlijk gemak geef ik er de voorkeur aan om in mijn opties de volumes in cm³ te hebben in plaats van in mm³.

Dus ik ga in op mijn opties, en op eenheden, ik zet in cm³ volume.

Wanneer ik Solidworks echter sluit en opnieuw open, is de volume-optie terug in mm³...

Hoe "forceer" ik het programma om mijn eenheden in cm³ te laten?

Bedankt

1 like

Hallo

Het is niet het programma dat deze instellingen "onthoudt", maar de documentsjablonen.

Zoals aangegeven door het tabblad waarin deze instelling te vinden is (documenteigenschappen)...

Het is daarom noodzakelijk om het betreffende 3D-documentmodel (onderdelen, assemblages, leidingen) te bewerken door deze optie te wijzigen en vervolgens dit model op te slaan.

Toekomstige onderdelen of samenstellingen die op basis van dit model worden gemaakt, zullen deze standaardinstelling gebruiken.

Deze optie zal echter voor elk bestaand onderdeel of assemblage moeten worden aangepast.

Referentie: link

7 likes

Dank je wel cdemuynck.

Allereerst wil ik me verontschuldigen voor mijn late reactie, maar zoals ik al eerder zei,

Deze site is heel bijzonder om te gebruiken. Ik had het vakje "Abonneren" niet aangevinkt, dus geen bericht om me op de hoogte te stellen van een of meer antwoorden. Ik heb 2 vragen op dezelfde dag gepost, ik zal hetzelfde moeten doen voor de 2.

Nu zie ik niet hoe ik dit deelbestand kan "bewerken".

Nogmaals bedankt