Ik werk in verschillende versies van SolidWorks. Momenteel onder 2018 SP5, heb ik een probleem met het openen van sommige onderdelen.
Ik neem hier het voorbeeld van een schroef: de creatieboom toont een link naar een STEP (PJ "SdW Tree 2018") terwijl ik in andere versies rechtstreeks toegang heb tot de share-boom (bijv. onder 2019, hetzelfde bestand: PJ "SdW Tree 2019").
Hetzelfde geldt voor de configuraties, het wordt elders weergegeven, maar niet onder 2018 (PJ "Config SdW 2018" en "Config SdW 2019")
Ik geef aan dat het bestand inderdaad een . SLDPRT , ik weet niet waar het vandaan komt (STEP geconverteerd...?).
Ik denk dat het een SolidWorks-instelling is, maar welke?
Dit is een van de nieuwe features van SW18: 3D Interconnect. In plaats van een functie "geïmporteerd onderdeel" te maken, wordt er een link naar het originele bestand gemaakt.
Ga gewoon naar Systeem/Importopties en verwijder het vinkje uit het vakje.
Ik zeg misschien iets stoms, maar naar mijn mening:
uw bestand is in SW2019-formaat, Solidworks weet niet hoe hij bestanden van een nieuwere versie moet lezen, behalve SP05 waarmee bestanden van de volgende generatie kunnen worden gelezen, maar als een vaste dode. daarom heb je in SW 2018 geen as of configuratie.
Ik denk dat ik begreep waar het vandaan kwam (deels uit je twee antwoorden):
De problematische bestanden zijn afkomstig van een andere computer. Ze zijn opgeslagen vanuit STEP-bestanden, onder SdW 2018 met de optie "3D-interconnect inschakelen" aangevinkt.
Eenmaal op mijn computer slaagt Solidworks erin om de shares te openen, maar niet de RWZI waarnaar wordt verwezen, omdat de software ze probeerde te openen via SdW 2019. Dus ik merk dat ik in sommige gevallen het voorbeeld van de schroef heb, in andere gevallen een foutmelding waarbij niets zomaar opengaat.
Dus ik moest de STEP gedeeltelijk opnieuw registreren zonder "3D-interconnect activeren" aan te vinken , en daar werkt het zonder problemen.
Weet u hoe u kunt voorkomen dat RWZI wordt gelezen met SolidWorks 2019?
Je moet spelen met de Windows-opties zodat de STEP niet langer wordt geassocieerd met SW19. Onder W10 is er op elk stapbestand, met de rechtermuisknop/eigenschap/, een regel "opent met" en daarnaast een knop "wijzigen", u kunt een andere software kiezen. Aan de andere kant kun je niet "niets" kiezen, dus als dat niet lukt, plaats ik het notitieblok.