Drivewoks xpress configuratieregel

Ik ben bezig met het maken van plaatwerkkisten die zijn opgezet met Driveworks Express.

Het doel is om de DXF vrij te geven voor ons lasersnijden, het buigbereik dat al bestaat via een andere software.

Alles is in orde voor de creatie, zolang ik geen opties integreer.

Ik moet echter opties integreren (ze worden gekenmerkt door materiaalverwijdering)

Dus heb ik configuraties gemaakt in mijn kamers met de verschillende mogelijke opties, en vervolgens heb ik mijn montagebestand aangepast om de verschillende configuraties weer te geven.

Ook de afmetingen heb ik met aandrijving beheerd.

Het probleem is dat ik de regel niet kan maken om de gewenste configuratie weer te geven.

In het opnamegedeelte heb ik de afmetingen en functies gedefinieerd die moeten worden aangestuurd en in het deel van de aandrijfwerken heb ik een vervolgkeuzelijst gemaakt met de keuze: "ZONDER", "RECHTS" en "LINKS" die overeenkomt met de 3 configuraties, ik heb ook een digitaal tekstvakformulier gemaakt om de afmetingen te beheren.

In mijn assembly zijn de 3 gemaakte configuraties aanwezig, hoe je een regel toevoegt om de juiste configuratie weer te geven.

Bedankt

Hallo François!

U hoeft niet alle mogelijke configuraties van uw product in SOLIDWORKS te definiëren.

Het voordeel van de DriveWorks-technologie is dat al deze configuraties niet handmatig hoeven te worden aangemaakt, maar dat de functies en afmetingen met behulp van regels worden aangestuurd.

Dus als u de functies hebt vastgelegd die u wilt weergeven, verwijderen of verwijderen, evenals de dimensies die u wilt wijzigen, kunt u eenvoudig uw regels instellen om die vastgelegde elementen te koppelen aan de waarden die in uw formulieren aanwezig zijn.

Ik hoop dat dit duidelijk genoeg is, aarzel niet om meer informatie te vragen indien nodig.

Oprecht

Thomas

2 likes

Hallo

Bedankt voor het antwoord, als ik het goed heb begrepen, hoef je alleen maar te spelen met de staat van de functies en afmetingen in elke kamer.

Om een gewenst model in de assemblage weer te geven.

Maar hoe moet ik de regel dan toepassen?

Probleem opgelost.

Ik heb een selectievakje gemaakt voor de configuratie Links en Rechts

=ALS( formulaire_caseà check=true ,"NS" , "S" )

In de ruimte zijn de functies NS

Als er geen selectievakje is ingeschakeld, worden de functies in de kamers verwijderd