Gouden regel voor het scheiden van bestandsdelen

Hallo

Linkend naar een vorig bericht dat ik zojuist heb gemaakt over de namen van de aandelen, zou ik ook graag de verbanden tussen de onderdelen en de assemblages willen begrijpen die tijdens de registratie kunnen worden gemaakt.

Als voorbeeld ben ik al het volgende probleem tegengekomen: 
Om een versie van een assemblage in verschillende fasen van de bouw te kunnen houden, heb ik gewerkt aan een assemblage ASSEMBLAGE2. CatProduct dat ik heb gemaakt door een kopie (Ctrl C / Ctrl V) van een ASSEMBLAGE1 assembly . CatProduct in Windows Verkenner. Aan de andere kant merkte ik na het wijzigen van mijn ASSEMBLAGE2 dat mijn ASSEMBLAGE1 ook de wijzigingen op de ASSEMBLAGE2 hadden weerspiegeld

Vraag:

Over deze verbanden tussen onderdelen of samenstellingen gesproken die tijdens de registratie kunnen worden gemaakt, hoe kunnen we een kopie maken van een onafhankelijke assemblage (d.w.z. een die niet wordt gewijzigd als we de originele assemblage wijzigen)?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Wanneer u een onderdeel wijzigt, is deze wijziging van invloed op alle assemblages waarin dat onderdeel wordt gebruikt.

1 like

Vergeet bij het itereren van uw assembly niet om uw onderdelen ook een hint te geven, die, als u ze niet verhoogt, in beide assemblages gebruikelijk zal zijn.

Ik zou je daarom aanraden om de voorkeur te geven aan de opname via de records manager onder CATIA in plaats van de Windows Verkenner te gebruiken, die, afhankelijk van het geval, je ook fouten kan opleveren om de links van de onderdelen of subassemblages te vinden als je ze on-the-fly hernoemt.

1 like

Als u met CATIA begint , is het beter om kopiëren en plakken op Windows te vergeten.

Zoals @Fréderic schreef, wanneer een onderdeel wordt gewijzigd, wordt het automatisch gewijzigd in de assemblages waar het wordt gebruikt.

Het CATProduct is slechts een linkpointerbestand (geen geometrie).
Als je een versie wilt behouden, is het beter om de opnamemanager te gebruiken Zoals @BBpoulet schreef:

Verschillende methoden:

1)    Bestand / Archiefbeheer / (Onafhankelijke records controleren).
We selecteren wat we willen versieren (Product of onderdelen):
/ Opslaan als / Opslaglocatie selecteren / Versie-index in de bestandsnaam wijzigen (letter of cijfer) 
We herhalen deze manip op elk bestand dat we willen versieren, dan OK.
Wees voorzichtig voordat u solliciteert, controleer of u zich niet vergist, kijk naar de kolommen 
Status / Pad (locatie opslaan) / Actie (wat CATIA doet na het klikken op OK)

Alternatief (onafhankelijk recordvakje niet aangevinkt) Tjrs onder de recordmanager We selecteren het product / opslaan als (directoryselectie) en vervolgens voordat we OK selecteren op het tabblad directorypropagatie.

Rq: Maakt een mapkopie van de assembly en alles wat erin zit. Praktisch maar nadeel, we kopiëren ook de standaard componenten zoals schroeven etc en onderdelen die niet kunnen worden gewijzigd, bovendien hebben de bestanden dezelfde namen, het is de naam van de directory die de versie identificeert.

1)    Vóór wijzigingen 
Bestand/Verzenden naar/ Map.
In de lijst selecteren we:
"Alles" of u kunt natuurlijk alleen selecteren wat nodig is, maar wees voorzichtig met de resterende links naar de bronmap (bijv. u vernietigt of hernoemt de bronmap)
(zelfde opmerking als bij directory propagation)

2 likes

Hallo

Ik heb een 4-polig mechanisme. Een tak is een samenstel met onderdelen. Aan de andere kant zou ik het leuk vinden om de instellingen van mijn vestigingen onafhankelijk van elkaar te kunnen wijzigen.

Ik probeer de manipulatie uit te voeren die je me vertelde, namelijk:

1)    Bestand / Archiefbeheer / (Onafhankelijke records controleren).
We selecteren wat we willen versieren (Product of onderdelen):
/ Opslaan als / Opslaglocatie selecteren / Versie-index in de bestandsnaam wijzigen (letter of cijfer) 
We herhalen deze manip op elk bestand dat we willen versieren, dan OK.
Wees voorzichtig voordat u solliciteert, controleer of u zich niet vergist, kijk naar de kolommen 
Status / Pad (locatie opslaan) / Actie (wat CATIA doet na het klikken op OK)

Dus ik heb het laten opnemen door "onafhankelijke opname" van mijn assemblage te controleren. Ik was in staat om een assembly te maken voor een tak 2. Aan de andere kant zijn alle aandelen binnen mijn tak 2 dezelfde als die in mijn tak 1.

Met andere woorden, dat deed ik

Tak 1:                         Tak 2:
- Deel 1                               - Deel 1
- Deel 2                               - Deel 2

En ik zou liever het volgende resultaat behalen (d.w.z. verschillende aandelen hebben voor tak 2):
- Deel 1.1                               - Deel 2.1
- Deel 1.2                               - Deel 2.2

Kortom, ik denk dat ik voor elk deel van mijn tak moet doen wat je me hebt verteld (behalve bij een onafhankelijke kopie) voor elk deel van mijn tak1. Aan de andere kant, hoe ga ik daarna te werk bij de montage, wetende dat de Branch2-assemblage naar onderdelen 2.1 en 2.2 verwijst?

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Goedenavond:

Dixit:

Ik zou liever het volgende resultaat behalen (d.w.z. verschillende aandelen hebben voor tak 2):
- Deel 1.1                               - Deel 2.1
- Deel 1.2                               - Deel 2.2

Van wat je schrijft heb je een samenstelling:

"Tak 1" die bevat (een kamer 1 en deze versie N+1)?

"Tak 2" die bevat (een kamer 2 en deze versie N+1)?

Ik denk dat wat je wilt eerder is:

"Tak 1" die (Bewijsstuk 1  versie 1 ; Bewijsstuk 2  versie 1) bevat.

"Tak 2" die bevat (Bewijsstuk 1  versie 2 ; Bewijsstuk 2  versie 2).

Als ik gewoon

U opent het Tak 1 product

Archiefbeheer (onafhankelijk)

U selecteert deel 1 / slaat vervolgens op onder de nieuwe naam "Deel 1-1" (-1 eerste versie - het is beter dan .)

U selecteert deel 2 / slaat vervolgens op onder de nieuwe naam "deel 2-1"

Dan OK.

Om te controleren (Bewerken / link / documenten aangewezen).

Tak 2 aanmaken

Re Records Management (onafhankelijk)

U selecteert Tak 1 / en slaat vervolgens op onder de nieuwe naam "Tak 2"

U selecteert deel 1-1 / slaat vervolgens op onder de nieuwe naam "deel 1-2"

U selecteert deel 2-1 / slaat vervolgens op onder de nieuwe naam "deel 2-2"

Dan OK.

Om te controleren (Bewerken / link / documenten aangewezen).

We kunnen daar stoppen, maar van mijn kant open ik de onderdelen en samenstellingen om de "document"-eigenschappen van elk bestand te wijzigen.

Versienummer en versiecommentaar.

1 like

Hallo

Maar wie heeft de juiste oplossing??????????

Open vragen, maar waarom???????