Ik probeer momenteel solidworks 2015 sp5 opnieuw te installeren op een pc, de installatie gaat goed, serienummer en licentiecontroles > ok
Aan het einde van de installatie start ik het programma, het vraagt me om de licentie te activeren, ik vul de nodige informatie in en nadat de app zichzelf sluit, wanneer ik hem opnieuw opstart, verschijnt het licentieactiveringsvenster niet meer, maar de software blijft vastzitten op "licentieactivering" en sluit dan. Ik geef aan dat de licentie geldig is, zelfs als het onderhoud is gestopt.
Ja, het staat op dezelfde machine, er is geen probleem met de licentie, ik leg mezelf uit op het moment van verwijdering, ik verwijder de licentie. Vervolgens installeer ik solidworks 2015 sp5 opnieuw en activeer ik de licentie opnieuw, de licentie wordt geactiveerd na de activering, de installatie wordt vervolgens voltooid en voltooid zonder fouten. Dan start ik mijn Solidworks 2015 (Windows 10), het start, passeert de fase van het laden van het register en vervolgens bevriest het bij licentieverificatie en sluit.
Wanneer ik "swactwiz.exe" start om de status van de licentie te controleren, zie ik dat mijn licentie actief is en dat de ondersteuning is beëindigd, maar dat deze is geactiveerd op de betreffende computer en op geen enkele andere, aangezien ik geen enkel probleem had met de activering.
De pc in kwestie heeft 2GPU's, een geïntegreerd in het moederbord en een andere Nvidia, door de nvidia-kaart uit te schakelen start de software opnieuw, als de 2 kaarten zijn geactiveerd, start de software niet.
Dus ik heb de nvidia-kaart voorlopig uitgeschakeld en mijn programma werkt.
Als de NVidia-kaart een quadra of gelijkwaardig is, is het zonde om het zonder te doen.
Gewoonlijk wordt bij NVidia-stuurprogramma's het NVidia-configuratiescherm geïnstalleerd en verschijnt het in de taakbalkpictogrammen. In dit paneel kunt u kiezen welke kaart u met software wilt gebruiken.