Solidworks herinstallatie

Hallo

We zijn momenteel bezig met de overgang van onze CAD-werkstations van Windows 7 naar Windows 10, dus we moeten Solidworks opnieuw installeren.

We werken momenteel met Solidworks 2016 SP05, maar onze installatie-dvd is een SP01-versie (ik moet erop wijzen dat we niet langer geabonneerd zijn op ondersteuning).

Is het mogelijk om het SP05-pakket opnieuw te installeren of zijn we verdoemd om terug te gaan naar SP01?

Dank u voor uw verlichte meningen.

Hallo

Normaal gesproken had je de update moeten downloaden toen deze werd geïnstalleerd en aangezien je niet meer in onderhoud bent, heb je alleen recht op de sp05-versie. Heb je het nergens meer op de server of op de pc?

1 like

Hallo Cobra,

Ik heb een map van  863 MB en bevat een setup.exe bestand, maar wanneer u deze start, wordt de installatiemanager geopend en probeert u bestanden te downloaden. Daar loopt het vast omdat we niet meer in onderhoud zijn...

Hallo

Doorgaans worden bestanden gedownload naar de volgende map:

C:\Gebruikers\[TAAKGEBRUIKERSNAAM]\Documenten\SOLIDWORKS Downloads\SOLIDWORKS [JAAR] SP[X]

Van mijn kant gebruik ik de 2018 SP 03-versie en het volledige bestand is iets meer dan 14 GB.

Voel je vrij om je te verdiepen in de eerste pc waarop je de SP5 hebt geïnstalleerd. Zodra u deze beroemde map hebt gevonden, kunt u deze overal opnieuw installeren zonder een schone bestandsdownload te doorlopen.

Ik heb die bestanden niet.

Ik wil erop wijzen dat de installatie van W10 op dit moment slechts op één werkstation is gedaan.

De mijne valt nog steeds onder W7 en Solidworks 2016 SP05. Is het mogelijk om een herinstallatiebestand te maken van mijn versie?

Je hoeft niet alles opnieuw te installeren: het is mogelijk om van W7 naar W10 te migreren.
Ik deed het voor alle machines op kantoor, sommigen vonden de grap niet leuk, maar over het algemeen werkte het goed.

De procedure die ik heb gevolgd:
Installeer de laatste update direct en het werkt.
Om dit te doen:
- Ik heb "Windows 10 update" getypt in mijn zoekmachine,
- Ik nam het antwoord "https://support.microsoft.com/fr-fr/help/4027667/windows-10-update"
-vervolgens "Om de nieuwste grote Windows 10-update te krijgen, zie Download de Windows 10 May 2019 Update." die me daarheen stuurde: "https://support.microsoft.com/fr-fr/help/4028685/windows-10-get-the-update"
- Ik koos voor "Als versie 1903 niet automatisch wordt aangeboden via Check for updates, kun je het handmatig krijgen via de Update Wizard." wat leidt tot "https://www.microsoft.com/fr-fr/software-download/windows10" (link om aan het einde te behouden blijkbaar).
- met de knop "Nu bijwerken" kunt u een exe-bestand met de naam Windows10Upgrade9252.exe laden (de laatste 4 cijfers veranderen afhankelijk van de versie) en Hop! in 1903.

Het enige dat een beetje vervelend is, is dat het Office365 vooraf installeert, zelfs als je al een versie van Office hebt die aanwezig is, dus je moet een beetje opruimen.

4 likes

Hallo Stef,

Bedankt voor je antwoord, maar het is een extern bedrijf dat dit allemaal opnieuw installeert... En nu is het aan de gang...

Succes!

Heb je geprobeerd verbinding te maken met de Solidworks-website?

De map SW2016 SP5 is 12 GB.

Ik heb eindelijk het 2016 SP05-pakket gedownload op de visiativ-website.

Alles is weer normaal, dankzij degenen die de tijd hebben genomen om me te helpen.