Hoi allemaal!
Ik werk met solidworks 2016 op PDM en ik heb een probleem dat ik vaak tegenkom. Wanneer Solidworks zonder reden crasht, verlies ik een deel van mijn werk, wanneer ik een onderdeel of assemblage opnieuw open, biedt het me aan om de automatische opslag lokaal te openen, maar ik kan het niet opnieuw integreren in de PDM!!
Weet jij hoe je het moet doen?
Als ik opsla door het originele bestand te overschrijven, maakt solidworks een nieuwe referentie aan en verlies ik vervolgens alle eerdere versies van het onderdeel/de assemblage (opgeslagen in de PDM).
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden:)
Anatol
Hallo
Naar mijn mening (ik gebruik geen automatische opnames die de neiging hebben om SW te crashen en dat al jaren doen), is de gemakkelijkste manier om het herstelde model op te slaan met behulp van de compositie om mee naar huis te nemen en het buiten de kofferbak op te slaan.
Identificeer de bestanden die zijn gewijzigd en kopieer/plak ze in de kluis.
Aan de andere kant begrijp ik het idee van het verliezen van eerdere versies niet echt. Als alles gearchiveerd is, kunnen de oude versies worden gerepatrieerd. Alleen wat eruit wordt gehaald, gaat "verloren".
Het idee van verlies van eerdere versies is dat elke keer dat een onderdeel of assemblage in de trunk wordt gearchiveerd, er een versie wordt gemaakt die met elk archief wordt verhoogd. Als ik het originele bestand overschrijf met de automatische save, verlies ik alle versies en gaat het onderdeel/assemblage terug naar versie 1.
Hallo
Dit is alleen geldig als u bestanden uploadt die een andere naam hebben.
Ik weet niet meer hoe de autosave-bestanden worden genoemd, maar je moet ze hernoemen met de juiste namen (swexplorer of de kluis daarvoor gebruiken) en vervolgens de bestanden bovenop de uitgepakte bestanden kopiëren/plakken.
1 like
Heel erg bedankt Cyril!
Door de bestanden handmatig te overschrijven over de uitgepakte bestanden, werkt het prima:)
Aan de andere kant, door "op te slaan als" van solidworks op een uitgepakt bestand, wil de opname niet worden gedaan, en als het bestand wordt gearchiveerd, maakt het een nieuwe referentie die vervolgens de vorige versies verliest.