Schets relaties, referenties en ontwerpintentie

Hallo

Ik ben op zoek naar een assemblage waarvan de onderdelen volgens een schets worden geparametriseerd en de afmetingen automatisch worden ingevuld in een snijvel.

Tot voor kort was mijn beste kandidaat voor deze baan een mechanisch gelast onderdeel dat werd aangedreven door zijn limietvlakken met visualisatiekubussen voor de dimensionering van de onderdelen.

Ik veranderde van gedachten voor vragen over de korrellengte van het hout voor panelen die breder zijn dan lang (die de visualisatiekubus me niet toestaat te ondersteunen) en ik creëerde een assemblage die werd aangedreven door zijn limietvlakken en klassieke onderdelen waarvan de onderdelen de afmetingen in de stuklijst retourneren via het eigenschappenformulier.

Maar nu, na een eerste bewerking om mijn subwoofer in een ander project te gebruiken, ben ik op zoek om hem opnieuw te gebruiken en ik heb nog steeds problemen: hier zijn de schetsrelaties verloren gegaan (zie bijlage). De limietvlakken herconfigureren niet mijn hele assemblage en ik realiseer me dat in de schets van een onderdeel (hier de staander) de schetsrelatie "collineair -> x" aangeeft.

Waarom is hij zijn referentie kwijtgeraakt? 

Bedankt voor je hulp

Hallo

De bijlage ontbreekt. :-(

"Collineair -> x". de X betekent dat de referentie kapot is (Niet te repareren als ik geen domme dingen zeg)
Het feit dat de referentie niet volgde, komt waarschijnlijk door de manier waarop het bestand is gekopieerd en geplakt

Hier is de bijlage

colineaire6_x.jpg

Hallo Pierre S,

Dank u voor uw antwoord.

Dus hoe kan ik ervoor zorgen dat referenties binnen de assemblage blijven bestaan en niet erbuiten? Met "Brekende externe verwijzingen"? Dan "Pack-and-Go? of "Onafhankelijk maken"? Of gewoon "Opslaan als kopie"?

Ik had problemen toen ik probeerde verschillende versies van dezelfde assembly te maken. Ondanks de "Pack-and-Go"-procedure werden de eerste modellen gewijzigd vanwege de aanpassingen van onderdelen op de nieuwste versies.

Normaal gesproken, om dit soort referenties te beheren, is pack'n go de beste tool.

In jouw geval, uitgaande van een assemblage die werkt (wat ik niet genoeg kan aanbevelen om een exemplaar goed beschermd in een hoek te bewaren), doe je pack'n go door de onderdelen met links en de assemblage voor elke subwoofer van je project te hernoemen .

Wees voorzichtig, aangezien SW helemaal geen bestandspaden verwerkt, is het uiterst belangrijk dat onderdelen en asms unieke namen hebben.

2 likes