Elementen van een assemblage vervangen zonder deze te openen - VBA

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een macro waarmee je componenten automatisch kunt vervangen in een assembly, zonder deze te hoeven openen, op basis van verschillende criteria. (Of om het te maken)

Kortom, ik ben op zoek naar het automatiseren van de handmatige referentievervangingsfunctie van Solidworks:

CaptureReplacementManuRef

Is er een manier om deze lijst met gerefereerde bestanden en hun locaties met een opdracht te extraheren (of te wijzigen)?

Bedankt

Vriendelijke groeten

Hallo

Als u het pad van de bestanden waarnaar wordt verwezen wilt vervangen zonder de assembly te openen, kunt u de functie gebruiken: ReplaceReference.

Zie voorbeeld: replace-references

Dank je wel JeromeP,

Ik had deze opdracht gezien, maar om deze te gebruiken, moet je de referenties van de componenten van de assemblage hebben. Is er een manier om ze terug te krijgen?

U kunt alle onderdelen die in de assemblage zijn gebruikt, ophalen met de functie GetAllExternalReferences4

Blijkbaar moet je wel gebruik kunnen maken van SOLIDWORKS Document Manager, helaas hebben we geen licentie

Late reactie, maar de Document Manager-licentie is gratis als je een Solidworks-licentie hebt.

Bekijk hier de stappen om het te verkrijgen 

JeromeP, nogmaals bedankt;)

Dat zal ik testen als ik terugga naar mijn project.