Het is jammer dat ik net mijn cartridges heb geüpdatet....
Om een onderaannemer op de hoogte te stellen, zou hij naar dit deel van het plan moeten kijken en vragen moeten stellen over de algemene toleranties die op het stuk moeten worden toegepast :-(
Ze zijn nog steeds geweldig om ISO 2768-1 te hebben behouden, maar ISO 2768-2 te hebben vervangen door deze nieuwe 22081. Een verandering van versie zou eenvoudiger zijn geweest.
Betekent dit dat het systeem van hoofdletters is vervangen??
A priori zijn de wijzigingen:
"
De belangrijkste wijzigingen ten opzichte van ISO 2768-2:1989 zijn de volgende:
— er zijn hulpmiddelen toegevoegd om een algemene geometrische specificatie en een algemene maatspecificatie te specificeren;
— de regels voor de toepassing van een algemene geometrische specificatie en een algemene maatspecificatie zijn verduidelijkt
"
Na een blik op de nieuwe norm verandert het systeem volledig en laten we de letters H, K en L los om iets duidelijker te stellen, maar dat ongeacht het plan niet geldig is (aangezien de toleranties niet langer de afmetingen van het onderdeel volgen, maar vastliggen).
Of u moet de tabel op het plan zetten of een extern document maken om de toleranties te specificeren.
Uiteindelijk zal elke klant zijn eigen standaard maken.
Ik heb medelijden met de onderaannemers die daardoor met X specs van X klanten gaan werken....
We moeten onze eigen normen definiëren, ik denk dat we opnieuw zullen beginnen met de normen van de vorige norm die in de cartridge van onze plannen zijn gedefinieerd.
Maar ik zie nu al de situatie voor me waarin we een andere standaard zullen definiëren op een van onze ontwerpen, en geen enkele onderaannemer zal het verschil merken.
Tussen degenen die zaken doen zonder in detail naar onze specificaties te kijken (en als ze eenmaal klaar zijn, realiseren ze zich dat ze niet aan onze eisen kunnen voldoen), degenen die verschillende specificaties hebben voor elke klant, en degenen die kieskeurig zijn en die er maanden over doen om een offerteaanvraag te verwerken om rekening te houden met alle specifieke specificaties en de bijbehorende bedieningselementen;
We zullen met dezelfde situatie te maken krijgen als nu, ik zie niet hoe we vooruitgang boeken met een nieuwe standaard als deze, afgezien van het volproppen van de cartridge met onze standaarden die waarschijnlijk onopgemerkt zullen blijven door onze onderaannemers.
De volgende stap is ook het herdefiniëren van onze maattolerantienormen in onze cartridge?
Bedankt voor het terugplaatsen van de post. Tot op heden hebben we onze plannen niet gewijzigd.
We blijven op de ISO 2768-1 en 2 normen die bij iedereen bekend blijven.
We plannen de volgende aanpassing van onze cartridges om een tolerantiekader te integreren (hetzelfde als de tolerantie van de ISO 2768-2-norm), in de hoop dat het niet alleen aanwezig zal zijn voor esthetiek. We hebben kleine onderdelen, de huidige algemene geometrische toleranties blijven meestal in lijn met onze behoeften.
Met betrekking tot onderaannemers werd de discussie niet besproken.