Onderdelen in een assemblage vervangen

Hallo

Ik heb een Excel-gestuurde bevestigingsmiddelenbibliotheek gedownload op Mycadservice.

Wanneer ik een schroef in een assemblage heb geplaatst en ik wil de configuratie (diameter of lengte) wijzigen door de componenten te vervangen, blijft deze in de oorspronkelijke configuratie. Ik ben verplicht om het te verwijderen en opnieuw in te voegen (ik heb een screenshot bijgevoegd). Aan de andere kant kan ik het vervangen door elk ander onderdeel.

Heeft u een oplossing ?

Bij voorbaat dank,

Christoffel.

insertion.jpg
1 like

Hallo

Ben je begonnen met een rebuild van het hele ding om te zien of de schroef wordt bijgewerkt?

Ik heb een Ctrl Q en het werkt nog steeds niet.

Hallo

Ik geloof dat SolidWorks de actieve configuratie in het document laadt.

Als je deze eerder opent en de gewenste configuratie kiest en vervolgens het onderdeel vervangt, werkt het dan?

Anders raad ik je aan om SmartMates te gebruiken:

http://www.youtube.com/watch?v=17Iz6Wyc_ik

Als het een Axemble-bibliotheek is, is deze waarschijnlijk op alle componenten geïmplementeerd.

Bewerken:

Onderaan, bij componenten vervangen, had je "kies de configuratie handmatig"?

1 like

Als u het configuratieonderdeel wilt wijzigen, waarom zou u dan het onderdeel vervangen?

Klik gewoon met de rechtermuisknop op de schroef, eigenschap en kies de configuratie die u in de assemblage wilt weergeven.

7 likes

Waarom gebruikt u "Onderdelen vervangen" om configuraties te wijzigen?

Het is gemakkelijker om met de rechtermuisknop op het gedeelte "Componenteigenschappen" te klikken (pictogram rechtsboven) en de "gerefereerde configuratie" te selecteren en op "OK" te klikken

Tenzij je ook je .sldprt wijzigt op hetzelfde moment als je configuratie...

EDIT: Net als @fthomas

2 likes

Voor mij als @ fthomas

Klik met de rechtermuisknop op de schroef, eigenschap en kies de configuratie die u in de assemblage wilt weergeven.

Het zijn bibliotheekonderdelen, dus neem het onderdeel dat je nodig hebt voor de configuratie

@+ ;-)

1 like

Dank je wel Thomas, dat is het precies.

Fijne dag allemaal.

1 like