Vervang het pictogram SW-bestand door een miniatuur

Sinds enige tijd is de thumbnail die in de pictogrammen van het SW-bestand verscheen, verdwenen en vervangen door het SW-logo (rode dobbelsteen met S W in wit).

De miniatuuroptie in Optie is aangevinkt..... En ik vind het best vervelend om elk bestand te openen om het juiste te vinden...

Dank u voor uw hulp.

Start uw pc opnieuw op.

Heb je een nieuwe versie van SW geïnstalleerd?

1 like
Hallo, een forum dat erover praat met verschillende oplossingen (inclusief een .bat bestand om te starten):

https://forum.solidworks.com/thread/59283

@.pl volgens uw link de vleermuis niet werkt en oriënteren meer op een eDrawing probleem dat de weergave van pictogrammen in de verkenner zal wijzigen

Bewerken: Na het lezen van het BAT-bestand (klik met de rechtermuisknop op Bewerken) moet u de locatie van het bestand sldwinshellextu.dll aangeven door het toegangspad te wijzigen met het Kladblok.

Op Windows moet u zoeken naar de locatie van het aanstootgevende bestand "sldwinshellextu.dll", kopieert u de link (thuis is het: C: \Program Files\Common Files\SolidWorks Shared) 

en voer het vervolgens uit

setting_solidworks_thumbnails.bat
3 likes

Ik heb het bestand gevonden.... Ik heb er zelfs 2  in een SolidWorks Shared map (C:\Program Files (x86)\Common Files. de grootte van de 2 bestanden is verschillend (163KB en 205KB)

Ik ben niet zo goed met computers....

Er is een in x86 programma c, d.w.z. compatibel 32 bit

Dit is het geval wanneer je een pro-versie van zeven hebt. Neem degene die in het programe-bestand staat, niet in het programe-bestand x86

Onder Windows 7 heb ik dit PB opgelost door het vinkje weg te halen bij "altijd pictogrammen weergeven, nooit miniaturen".

als het helpt.

2 likes

Bedankt Mathieu, Dit is een van de eerste dingen die ik zonder succes heb geprobeerd.

Omdat niets werkt, zal ik SW 2014 verwijderen om het opnieuw te installeren; Het zal niet erger zijn