Maak de versies waterdicht

Hallo

Om een primaire versie te wijzigen, maak ik meestal een nieuwe map aan en laad ik de oude versie via "pack and go" naar de nieuwe map.

Omdat het in dit geval een prototypeversie is, wil ik niet dat de definitieve delen van dit prototype de delen van andere versies die in ander repertoire staan, bijwerken.

Alle onderdelen, sub/asm en ASM van deze prototypeversie zullen in de nieuwe map worden hernoemd naarmate de versie vordert en de MEP die zal volgen.

Vraag : hoe kan ik er zeker van zijn dat een wijziging in een andere versie me niet in deze versie in de souk brengt.

Wat me achter de oren krabt, is dit verhaal van externe links om te breken of niet. (Ik heb het nog nooit gebruikt en ik weet niet zeker waar het allemaal over gaat)

Ik geef aan dat ik nooit een oude versie tegelijk met een nieuwe open, anders wordt het bijgewerkt als ik een onderdeel wijzig dat in beide versies dezelfde naam heeft.

Nou, een beetje verduidelijking en advies zou welkom zijn

Bij voorbaat dank ;-)

Vriendelijke groeten

Hallo, door het pakket op te slaan en in onafhankelijke mappen te gaan (bijv. V1 - ASM + PART / V2 - ASM + PART / V3 ...

Solidworks zoekt naar de bestanden met het kortste pad, dus elk COMPLEET pakket en elke go komt alleen uit de map waarin het zich bevindt.

2 likes

Om er zeker van te zijn dat we geen andere versie wijzigen, moeten we bijvoorbeeld niet een achtervoegsel "-temp" toevoegen aan het pakket en de tijd nemen om deze nieuwe versie te valideren?

Je methode lijkt me nogal riskant, het enige dat nodig is, is iemand die niet oplet en het is een tragedie!

Anders werken de schakels goed met de verpakking en gaan, ze klampen zich goed vast aan de nieuwe montage, maar met hetzelfde risico, aangezien een simpele opening van de verkeerde assemblage ervoor zorgt dat deze bijvoorbeeld aan de oude blijft kleven.

Voor dit soort wijzigingen heb ik het achtervoegsel aan de naam van het onderdeel "-temp" toegevoegd, en bij het valideren van het prototype heb ik het huidige hernoemd naar -old en ik heb het verwijderd met pack and go de -temp.

Of anders geven we nu een aanwijzing (het is eenvoudiger!)

2 likes

@Sbadenis
Bedankt, dat is waar ik bang voor was als ik een oude versie zonder achtervoegsel zou openen.

De index lijkt mij de juiste oplossing  die ik heb gebruikt voor back-ups. 
'Ik was er echter nog niet achter hoe ik daarna van de aanwijzing af kon komen.

Ik zal kijken hoe ik het moet doen, anders vraag ik het aan de hotline 

Bedankt voor je hulp

1 like

Op dat moment gebruikte ik de Projectmander tool van Visiativ maar onder Pack and go voegden ze deze verbetering toe.

Om het achtervoegsel te verwijderen (voorbeeldversie 2018):

Druk op SSelect/Replace

Typ hier de tekst die u wilt wijzigen NIEUW (als achtervoegsel maar hetzelfde voor een voorvoegsel)

Typ hier de tekst die u wilt vervangen niets

en vervang alles.

Daar ga je!

2 likes

@Sbadenis

Ik heb er inderdaad niet aan gedacht om het voorvoegsel te vervangen door "niets", omdat het voorvoegsel in mijn geval praktischer is. Ik zou het ook proberen met het achtervoegsel ;-)

Heel erg bedankt voor je hulp , het zal me tegenslagen besparen.

Ik denk dat ik me ga abonneren op dit forum dat goed reageert op verzoeken!

Vriendelijke groeten

1 like