Een wireframe transparant onderdeel maken in een tekening

Hallo

Ik heb een beschermend plexiglas en ik kan de objecten achter dit onderdeel niet laten zien, dat erg transparant is in de schaduw. Door het onderdeel te verbergen lost het het probleem niet op, want ik wil de contouren van dit plexiglas zien. Heb je een tip?

Bedankt

1 like
Er is een optie door met de rechtermuisknop op het onderdeel te klikken (of in de eigenschappen) "Verborgen randen tonen/verbergen".

Het oppervlak omzetten in een schets en vervolgens het onderdeel verbergen?

Hallo

Je kunt bijvoorbeeld een lokale snede maken met een rechthoekige schets (afhankelijk van de vorm van je plexiglas en wat je er doorheen wilt zien!): Invoegen/Tekening/Lokale doorsnede.

Op die manier creëer je een "venster" door je plexiglas.

2 likes

Zet dit transparante onderdeel gewoon als een wireframe

@+ ;-))

1 like
Het is ook mogelijk om een configuratie te maken zonder het plexiglas en deze weer te geven als "Andere positieweergave", zie deze link:

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Alternate_Position_View.htm?id=f6e78822508d488d82a367e8856ea550

2 likes

niet slecht deze oplossing Benoit.lf, maar ik heb geprobeerd om het probleem te illustreren, in een stippellijn of in een effen zou het dit soort resultaat nodig hebben:

Bij ISO kan de diepte van de lokale snede moeilijk zijn.

1 like

en goed gezien uw verzoek

Als je jezelf in wireframe plaatst en je selecteert de diktelijnen en verwijdert ze, dan zou het het moeten doen

@+ ;-))

Als je de elementen erachter in stippellijnen wilt zien, kijk dan naar het @.PL voorstel op het display van 2 gelijktijdige configuraties: "andere positieweergave".

Wat mijn voorstel betreft, zou de gemakkelijkste manier zijn om een montageconfiguratie te maken en een materiaalverwijdering uit te voeren op de plexi in een van de configuraties.

.PL gelijk!

Je moet een nieuwe configuratie maken met de naam van plexi bijvoorbeeld en de plexi in deze configuratie verwijderen en vervolgens een weergave maken met multipositie, bravo!

1 like