Een enkele as zichtbaar maken in een assemblage

Hallo

Een simpele vraag in het begin, maar een die niet met 2 hersens is opgelost:P (voorlopig)

Hoe geef ik slechts één as in een assemblage weer?

Door "Toon alle soorten" en "Toon assen" te doen, worden alle assen weergegeven, en als ik er maar één wil, moet ik alle andere één voor één in de boom verbergen... (lang als je enkele tientallen assen hebt). Het toont me de basisassen en de assen die ik heb toegevoegd. Een oplossing zou ook zijn om alleen degene te hebben die ik heb toegevoegd.

Heb je een andere, snellere oplossing?

Bijgevoegd is een screenshot

Bedankt!

Jongste kind

copie_ecran_avec_axes.png

Doe het tegenovergestelde wanneer je een as toevoegt in een kamer, zorg ervoor dat deze as standaard verborgen is en of een as zichtbaar moet zijn en geef deze goed weer.

2 likes

Ja, maar 90% van deze assen zijn de standaardassen (die ik niet toevoeg), en die worden vaak gebruikt om de kamer te bouwen (deze vraag geldt ook voor de plannen), het is een beetje overbodig om na te denken over elk uiteinde van de creatie van een kamer om ze te verbergen, terwijl een eenvoudige functie (zoals in Solidedge)  "alleen weergeven" deel/as/vlak veel eenvoudiger zou zijn...

Kortom, u kunt alle assen verbergen en weergeven, een enkele as verbergen, maar geen enkele as tonen... (dat is wat ik probeer te doen)

Maar bedankt, het geeft me het begin van een antwoord

Hallo

Ik weet niet zeker wat mijn zet is, maar het lijkt mij dat als je je as met verschillende lagen maakt, je hem daarna aan en uit moet kunnen zetten.

Het beste vind ik om via een schets assen in de onderdelen te maken

En in je assemblage visualiseer je al dan niet de assen van de genoemde onderdelen

Het hangt er immers ook vanaf waarom je deze assen nodig hebt....?

@+ ;-)

1 like

Hallo

Het is een oplossing voor de assen die worden gemaakt (maar het is jammer in de zin dat we  de functie van het toevoegen van referentiegeometrieën niet meer gebruiken), maar het werkt niet met de basisassen van elk onderdeel...

De noodzaak voor deze assen/vlakken is meestal om beperkingen in te stellen.

Ik denk dat ik op zoek ben naar iets dat niet bestaat in SW ("laat alleen dit of dat zien")

Bedankt voor je hulp

Klik met de rechtermuisknop op de as in de 3d of in de creatieboom en kies weergeven waar u wilt verbergen.

Zie PJ.

axe_cahe.jpg