Renderings met transparant deel in contact

Hoi allemaal

Regelmatig maak ik snelle renderings om een concept in beeld te brengen en te reageren op aanbestedingen.

Ik heb een illustratie gemaakt met een transparant stuk (dat water voorstelt). Dit water komt in contact met het reliëf. Mijn probleem is dat wanneer ik render, de transparante oppervlakken die in contact komen met een ander onderdeel helemaal niet esthetisch zijn! het maakt lelijke sporen!

Ik wil erop wijzen dat het water is gemaakt met de "imprint" -functie, dus mijn onderdelen zijn perfect complementair.

Hoe verwijder je deze sporen en witte lijnen? (zie PC)

Bedankt

rendu.jpg
1 like

Als je gewoon je water hebt gecreëerd dat overloopt op je scheidingsvlakken

Laat het me uitleggen, je vloeistof moet groter zijn dan het deel dat in contact komt

Deze witte sporen zijn het contact van 2 oppervlakken

@+

3 likes

Hallo

Wat als je het oppervlak onder water afbakent met een scheidslijn, en dat oppervlak vervolgens verwijdert? Het enige dat u hoeft te doen, is het uiterlijk van de vloer op het binnenoppervlak van het volume dat overeenkomt met het water bevestigen.

3 likes

Ik bevestig dat we voor renderings met water gewoon een oppervlak creëren en geen volume om dit soort problemen te voorkomen

3 likes

Dank u voor uw antwoorden.

Inderdaad, dat is wat ik uiteindelijk heb gedaan. niet langer het volume van het water modelleren. maar alleen het oppervlak.

Jammer...

1 like