Wanneer ik probeer een bestand te hernoemen in PDM (handmatig of tijdens een overgang via een mypdmtools-actie), is de actie onmogelijk omdat een assembly met dit bestand wordt uitgepakt naar een andere computer. Het is echter niet de huidige versie van de uitgepakte assembly die dit bestand gebruikt, maar een eerdere versie! Dus ik vind deze blokkade verrassend. Ben je dit probleem ooit tegengekomen en heb je er met succes omheen gewerkt?
Meer in het algemeen ben ik erg geïrriteerd door het hernoemingsblok wanneer een assembly wordt geopend/uitgepakt op een andere computer, het PDM-systeem is mij verkocht als een systeem dat het mogelijk maakt om links dynamisch te beheren zonder me zorgen te maken over bestandsnamen/locaties. Ik stelde me voor dat de hernoeming aan de serverkant kon worden gedaan zonder me zorgen te maken over de clientwerkstations, door simpelweg de nieuwe discrepantie aan te geven.
Voor zover ik weet, was het vóór de 2018-versie mogelijk. Vanaf deze release is het niet langer mogelijk om een bestand op laag niveau te hernoemen dat zou worden gebruikt in een geëxtraheerde assembly op n+2-niveau (opgenomen in een subassembly, niet direct gelinkt).
Het is hetzelfde gedrag wanneer u overgangen in de geschiedenis ongedaan wilt maken (wanneer er geen versie tussendoor is gemaakt).
Een beetje een regressie naar mijn mening, maar waarschijnlijk geïmplementeerd om stabiliteitsredenen. Het onderhouden van links in het geval van een basishernoeming kan alleen worden gedaan als de directe ouder is gearchiveerd. Waarom zijn ze dit mechanisme naar alle joker-niveaus gegaan (aangezien je alleen het hernoemde element opnieuw hoeft te laden).
@Cyril.f Bedankt voor je feedback. Ikben het met je eens aan de regressieve kant, ik kan op de limiet de blokkade begrijpen als het directe bovenliggende niveau N+1 wordt geëxtraheerd, maar voor de niveaus daarbuiten is het mij een raadsel.