Hallo Ik ben op zoek naar een macro die mijn bestanden kan hernoemen op basis van hun aangepaste eigenschappen en stukken onveranderlijke tekst. Voorbeeld, met de volgende eigenschappen Referentie: 000-AB-000 Benaming: Bidule De naam van het bestand moet worden gewijzigd 000-AB-000 - gizmo - XX ( " - " en "XX" zijn onveranderlijk) Bovendien mag deze hernoeming alleen worden gedaan op prijzen waarvan de eigenschap "Component Family" gelijk is aan 1 of 1-2.
Ik heb de smartproperties-module, maar er is geen manier om het eenvoudig te doen. Je moet een heleboel regels maken en geen manier om ze op te slaan :/ Ik kwam onderwerpen tegen die te maken hadden met hernoemen, maar een beetje anders. Omdat ik niet echt goed ben in macro, vraag ik je liever dan een dag door te brengen om nergens te komen.
- Naamgeving van exportbestanden (bijv. DXF of PDF van SW-document):
Dan kun je gebruik maken van de BatchConverter tool van myCADtools.
U kunt een naam in de naamgevingsregels definiëren door eigenschappen aan te eenkoppelen met voorwaarden.
- Naamgeving van nieuwe bestanden:
SmartProperties is de juiste tool. Het geeft het bestand een naam met de waarde van een eigendom. U hebt alleen de eigenschap nodig waarmee u uw bestand een naam kunt geven om te wijzigen op basis van uw Component Family-waarde . In dit geval kunt u een voorwaardelijk type gebruiken om uw nee te definiëren
- Hernoemen van bestaande bestanden:
Als u bestaande bestanden wilt hernoemen, moet u voorzichtig zijn, want de assembly's die naar dit bestand verwijzen, zullen het niet meer vinden. In dit geval is er de ProjectExplorer-tool waarmee u documenten kunt hernoemen door externe verwijzingen opnieuw te maken. U vindt in deze tool dezelfde naamgevingsregels als in BatchConverter (alleen myCAdtools 2016)